رهاسازی آب از سد کمال خان افغانستان به سمت ایران

استاندار سیستان و بلوچستان از رهاسازی آب از سد کمال خان افغانستان به سمت ایران خبر داد و گفت: آب رها شده از سد کمال خان بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب وارد خاک ایران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مدرس خیابانی» در جمع خبرنگاران بیان داشت: خوشبختانه با رایزنی ها و پی گیرها و بارندگی های خوبی که در کشور افغانستان اتفاق افتاد، دیروز دو تا از دریچه های بندکمال باز شده است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به فاصله ۹۰ کیلومتری بندکمال خان با چاه نیمه های سیستان، پیش بینی  می شود با این حجم آبی که به سمت ایران حرکت می کند بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب وارد خاک ایران می شود.

 

خیابانی یادآور شد: آنچه که با طرف افغانی توافق شده رهاسازی آب ادامه دارد تا وقتی که حق آبه ایران به طور کامل تامین و این آب وارد چاه نیمه های سیستان شود.

 

وی افزود: اکثر منابع آبی منطقه سیستان از محل آب های چاه نیمه ها است که ذخایر به یک میلیارد و ۸۰۰ مکعب می رسد به  دلیلی خشکسالی های اخیر به یک چهارم تغییر  کرده است امیدواریم با رهاسازی آب از سمت بند کمال خان،  چاه نیمه ها پر شود و ما مشکل در تامین آب سال ۱۴۰۱ نداشته باشیم.

کد خبر 1139007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha