فرصت طلایی برای رفع محرومیت های گلستان/ رئیس جمهور گلستان را ویژه می بیند

زنگانه گفت: مصوبات خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان گلستان در نظر گرفته شده و ارزش ریالی مصوبات چند برابر میانگین مصوباتی است که رئیس جمهور در سایر استان ها تصویب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» صبح امروز (چهارشنبه ٢٩ دی) در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گلستان گفت: استان گلستان، نگارستان ایران علی رغم همه ظرفیت های خدادادی و بی بدیل آن متاسفانه جزو استان های است که در شاخص های مختلف توسعه و پیشرفت در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در جایگاه رفیع خود قرار نگرفته است.

 

استاندار گلستان افزود: درآمد خانوار مردم استان گلستان نصف میانگین کشور است و از نظر شاخص برخورداری خانوارها از نگاه جمعیت جزو استان های آخر و در زیر خط فقر جزو ۵ استان آخر کشور است.

 

وی با اشاره به حضور سه ماهه خود در استان، ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی که در این مدت به آن پرداخته شد، بررسی پروژه های سفر  رئیس جمهور به استان است.

 

زنگانه گفت: سفر رئیس جمهور بعد از سفر خارجی به روسیه در هفته های آینده در استان انجام خواهد شد.

 

وی افزود: مصوبات خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان در نظر گرفته شده و ارزش ریالی مصوبات چند برابر میانگین مصوباتی است که رئیس جمهور در سایر استان ها تصویب کرده اند.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان از استان هایی است که عقب ماندگی تاریخی دارد و به همین دلیل منابعی برای پروژه های عقب ماندگی های استان اختصاص یافته است.

 

وی گفت: بیش از یک هزار و ٢٠٠ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با بودجه اختصاص یافته به پایان می رسد.

 

زنگانه، حفظ فضای آرام استان و جلوگیری از بردن استان به حواشی و تفرقه، پیشرفت و توسعه همه جانبه استان، پیشرفت محله محور و روستا محور با تجربه روستاهای موفق استان و به حرکت درآوردن ظرفیت های منطقه و محله را از فعالیت های خود در این مدت برشمرد.

 

استاندار گلستان با اشاره به برنامه های افق ١۴٠۴ استان و تدوین آن، افزود: در قالب این چشم انداز و افق برنامه های استراتژیک استان در ٣٠ برنامه در حال تدوین شدن است و در هر مقطع این برنامه ها رونمایی می شوند.

 

وی اظهارداشت: متاسفانه استان گلستان از هلدینگ های اقتصادی و مجموعه ظرفیت های کلان کشور برخوردار نبوده است و در این برنامه، در دستور کار قرار دارد.

 

زنگانه گفت: از برنامه های بعدی این است تا صنعت استان در خدمت مزیت های رقابتی استان قرار گیرد و از خام فروشی جلوگیری شود.

 

کد خبر 1139019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha