نقاب کم کاری بر پیکر «سینما» در آران و بیدگل/ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی پروژه به خزانه بازگشت

سرپرست حوزه هنری شهرستان آران و بیدگل از برگشت ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی احداث سینمای این شهرستان به دلیل کم کاری و عدم همکاری مسئولان محلی خبر داد.

خبرگزاری شبستان -آران و بیدگل/روح اله باقری؛


هنر هفتم با بسترسازي فرهنگي و ايجاد پشتوانه ذهني علاوه بر ايجاد سرگرمي، ظرفيتي براي الگو پذيري جوانان است كه اين ظرفيت متاسفانه به درستي مورد استفاده قرار نمی گیرد و به آن توجه نمی شود.

 

سینما نه تنها به گذران اوقات فراغت جامعه کمک می کند بلکه به شادابی اجتماعی نیز منجر می شود. ساخت سالن سینما فقط به منظور افزایش بهره وری اقتصادی سینما نیست، بلکه  نقش آن در فرهنگ سازی، انتقال مفاهیم فرهنگی هنری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بسیار مهم است.

 

سینما به ایجاد همبستگی و میل با هم بودن، با هم خندیدن، باهم گریه کردن و همگرایی فرهنگی میان مخاطبان منجر می شود، اما به نظر می رسد این مسئله از نظر مسئولان اهمیت چندانی ندارد و اراده جدی در کلیت سیاستگذاری فرهنگی برای حل مشکل احداث سینما در این شهرستان وجود ندارد.

 

بدیهی است ایجاد جامعه ای شاداب و بانشاط با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله احداث مجتمع های فرهنگی و هنری، ورزشی و اماکن فرهنگی و مذهبی امکان پذیر است و این موضوع در جذب گردشگری فرهنگی برای شهرستان آران و بیدگل هم می تواند نقش مهمی داشته باشند.

 

علیرغم گذشت ۲۵ سال از شهرستان شدن آران و بیدگل، این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر فاقد یک سالن سینماست و جوانان این منطقه از بدیهی ترین حق خود برای گذران اوقات فراغت و نشاط اجتماعی محروم هستند. واکاوی این موضوع علاوه بر عدم توجه جدی مسئولان فرامنطقه ای به این شهرستان کم برخوردار، به کم کاری مسئولان خود شهرستان هم برمی گردد.

 

سرپرست حوزه هنری شهرستان آران و بیدگل در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: طی ۱۱ سال گذشته تلاش های زیادی برای راه اندازی مجتمع سینمایی در این شهرستان انجام شد. یک قطعه زمین مناسب هم توسط شهرداری و اداره راه و شهر سازی برای اجرای پروژه اختصاص داده شد و در سال ۹۰، فونداسیون پروژه با سه میلیارد ریال اعتبار انجام شد اما به علت عدم تخصیص اعتبار طی چند سال و وسعت زمین مذکور، شهرداری آران و بیدگل زمین را با وجود مستحدثات از حوزه هنری پس گرفت.

 

حمیدرضا خلیلی افزود: شهرداری در زمان عودت زمین، قول تخصیص یک هزار متر از همان زمین برای احداث پروژه سینمایی داد، اما به قول خود در این خصوص هم عمل نکرد.

 

سرپرست حوزه هنری شهرستان آران و بیدگل افزود: با تلاش و رایزنی های بسیار زیاد، طی دو سال اخیر بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای احداث مجتمع سینمایی آران و بیدگل تخصیص داده شد که متاسفانه به علت کم کاری و عدم همکاری مسئولان محلی به خزانه دولت برگشت خورد.

 

خلیلی با بیان اینکه توجه به عرصه فرهنگ و هنر لازمه توسعه همه جانبه است، اظهار داشت: انتظار اهالي و دوستداران فرهنگ و هنر آران و بیدگل از مسئولان شهرستان، تسهیل گری در احداث حداقل یک مجتمع سینمایی در شأن مردم و برنامه ريزي براي رونق اين هنر در شهرستان است و امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و کوتاهی های گذشته در این حوزه جبران شود./

کد خبر 1139027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha