مرمت و بازگشایی راههای مناطق سیل زده آغاز شد/ برآورد اولیه خسارت ۲۰۰ میلیاردی به راه های جنوب کرمان 

مجتبی محمودی گفت: با توجه به ایجاد بستر مناسب برای تردد مردم و اکیپ های امدادی کار بازگشایی محورهای خسارت دیده و متاثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستانها و مناطق سیل زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مجتبی محمودی با اشاره به حجم سنگین سیلاب ها ظرف ۷۲ ساعت گذشته در جنوب کرمان، گفت: با توجه به ایجاد بستر مناسب برای تردد مردم و اکیپ های امدادی کار بازگشایی محورهای خسارت دیده و متاثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستانها و مناطق سیل زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شد.


سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان این مطلب که همچنان در برخی از مناطق سیل زده سیلاب و طغیان رودخانه ها فروکش نکرده است افزود: اولویت بازگشایی راه ها در مناطق سیل زده با محورهای شریانی و اصلی است.


وی از بسیج کلیه امکانات ماشین آلات سنگین راهداری در مناطق سیل زده خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر توان ماشین آلات راهداری در ادارات شهرستانی دستگاه های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاظر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند.

 محمودی با اشاره به این که همچنان ۲ محور اصلی، ۵ محور فرعی و ۴۵ راه روستایی همچنان به دلیل طغیان رودخانه ها و سیلابی بودن در جنوب کرمان مسدود است، اظهار کرد: با شرایط طغیان رودخانه ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی توان انجام داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راههای جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت: بیش از  ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰  تا ۵۰  درصد دُچار خسارت شده است.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره نگهداری راه ها و ابنیه به مناطق خسارت دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق اعزام شده اند.


محمودی اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره های هدایت سیلاب و خسارت به بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان به دلیل جاری شدن سیلاب خسارت دیده است.


سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر این میزان خسارت را به خسارت ناشی از سیلاب های ابتدای دی ماه اضافه کنیم حجم زیادی خسارت به مجموعه زیرساختهای راه و حمل و نقل جنوب استان وارد شده است که بایستی برای ترمیم و بازسازی آن اعتبارات ویژه ملی در نظر گرفته شود.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راههای روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ زنی به کار گرفته است، یادآور شد: میزان خسارتها در شهرستانهای جنوبی بالا است و به دلیل گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاههای سنگین و بعُد مسافت مناطق خسارت دیده بایستی با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل زده را انجام دهیم.

کد خبر 1139131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha