۷ میلیارد تومان زکوات در خراسان جنوبی جمع آوری شد

عرب از جمع آوری هفت میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان زکوات طی ۹ ماهه امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

«محمد عرب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: طی ۹ ماهه امسال هفت میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان زکوات شامل زكات واجب، مستحبی، فطریه و كفاره توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان خراسان جنوبی جهت کمک به نیازمندان جمع آوری شد.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی به رشد ۲۱ درصدی زکوات نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: از این میزان چهار میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان زکوات نقدی و بالغ بر سه میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان به صورت غیرنقدی به این نهاد اهدا شده است.


وی تصریح کرد: در این مدت کشاورزان و دامداران به ویژه مودیان زکات بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مالی و مستحبی به کمیته امداد جهت پرداخت به مددجویان و نیازمندان اهدا کردند.

 

عرب یادآور شد: علاوه بر اقلام ۹گانه زکات واجب شامل غلات اربعه، احشام ثلاثه و نقدین براساس فتوای اکثر علما و مراجع به سایر درآمدها و محصولات کشاورزی نیز زکات مستحبی به آن تعلق می گیرد.

 

سرپرست کمیته امداد خراسان جنوبی در ادامه گفت: مردم مومن و متدین استان نیز طی این مدت سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان فطریه، کفاره و ردمظالم به این نهاد اهداء کردند.

 

وی در پایان افزود: زكوات جمع آوری شده طی این مدت در سرفصل های درمان، مسکن، معیشت، فرهنگی، موردی، تحصیلی و نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

 

 

کد خبر 1139135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha