وزارت علوم و مسئولان نسبت به دانشگاه بین المللی امام خمینی کوتاهی کرده اند

رحمانی گفت: وزارت علوم و مسئولان نسبت به این دانشگاه کوتاهی کرده اند و در این دانشگاه باید از تمامی کشورهای اسلامی بیش از ۱۰۰ دانشجو داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رجب رحمانی» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی در شأن استان قزوین نیست و وزارت علوم و مسئولان نسبت به این دانشگاه کوتاهی کرده اند و در این دانشگاه باید از تمامی کشورهای اسلامی بیش از ۱۰۰ دانشجو داشته باشیم.  

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تقویت همه جانبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) را می خواهیم و لازم است وزیرعلوم در هیئت دولت بودجه این دانشگاه را چندبرابر کنند.

 

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه مبدا تحولات است، اگر موشک های دوربرد داریم به برکت دانشگاه است و باید به دانشگاه ها توجه شود.

 

رحمانی در ادامه عنوان کرد: ضمن تشکر از زحمات مسئولان ولی این سوال وجود دارد تاکستان شهرستانی که منطقه ویژه اقتصادی دارد چرا یک دانشکده فنی و مهندسی ندارد، مگر می شود جایی که منطقه ویژه اقتصادی است، یک دانشکده فنی مهندسی نداشته باشد و در این خصوص اقدام لازم باید صورت گیرد.

 

در ادامه سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است و این فرمایش رهبری نشان دهنده توجه ایشان به رسالت دانشگاه مطابق با اساسنامه آن است.

 

«سید علی قاسم زاده» اعلام کرد: بر اساس اساسنامه، این دانشگاه باید به دانشگاه محوری در تربیت دانشجویان غیرایرانی تبدیل شود و هر دانشجوی غیرایرانی ظرفیت کم نظیری برای گسترش فرهنگ ایران بوده و دانشجویان غیرایرانی سفیران صلح هستند.

 

وی تأکید کرد: دانشگاه در دوره جدید بیش از پیش به جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی روی خواهد آورد و ان شاالله ثمراتش را در سال آینده خواهید دید.

 

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به اهداف اساسی دانشگاه اظهار کرد: قرار گرفتن دانشگاه در میان برترین دانشگاه های جامع کشور، تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های برتر جهان اسلام، قرار گرفتن مرکز زبان فارسی به عنوان مرجع اصلی آموزش زبان فارسی، توسعه و تقویت استقلال مالی دانشگاه و غیره چشم انداز این دانشگاه است.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بین الملی در رشته های مختلف فنی، علوم پایه، علوم کشاورزی، علوم انسانی و غیره اساتید به نام و پژوهشگران خوشنام و خوشفکری دارد که آماده کمک به رفع مشکلات استان هستند و خواهش ماست به این جوانان اندیشمند و خلاق اعتماد کرده تا بتوانیم با همدلی و همراهی زمینه پیشرفت دانشگاه و استان را فراهم کنیم.

 

کد خبر 1139191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha