سهم ۱.۷ درصدی ایران از ۶ میلیون دانشجوی بین المللی

داداش پور گفت: ۶ میلیون نفر در کشورهای مختلف دنیا دانشجوی بین المللی هستند و سهم ایران در ۲ سال اخیر در این حوزه بیشتر شده که یک و هفت دهم درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هاشم داداش پور» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: ۶ میلیون نفر در کشورهای مختلف دنیا دانشجوی بین المللی هستند و سهم ایران در ۲ سال اخیر در این حوزه بیشتر شده که یک و هفت دهم درصد است.

 

معاون وزیر علوم رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: از این تعداد ۱۷۷ نفر در دانشگاه بین المللی قزوین مشغول تحصیل هستند که نشان می دهد دانشگاه بین المللی در جایگاه خود قرار نگرفته در حالی که سرانه این عدد، ۲ و ۴۶ درصد است.

 

وی تصریح کرد: این تعداد دانشجو نشان می دهد با وجود اینکه مأموریت دانشگاه بین المللی در حوزه بین المللی تعریف شده ولی این دانشگاه در جای خود قرار نگرفته است و ان شااله همه کمک کنند دانشگاه بین المللی قزوین به جایگاه خود برگردد.

 

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با تقدیر از اقدامات رئیس سابق دانشگاه در حوزه های مختلف اظهار کرد: با اعتماد و توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) و کار جهادی شبانه روزی، کسانی که پای کار آمده اند باید در چند حوزه وارد شوند، اولین حرکتی که لازم است در این دانشگاه صورت گیرد تحول بنیادین در حوزه علوم انسانی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام «منصور زارعی» افزود: حرکت دیگر تحول جدی و بنیادی فرهنگی اخلاقی و معرفتی در حوزه فرهنگی دانشگاه است.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این دوره، دوره ای ماندگار و درخشان در پیشرفت های آموزشی را شاهد باشیم و مسئولان استان هم پشتیبانی جدی از این دانشگاه داشته باشند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: دانشگاه مجموعه ای فاخر و مستقل است و ان شاالله در دوره جدید استقلال دانشگاه را حفظ کنیم.

 

گفتنی است در این مراسم از زحمات سید ابوالحسن نائینی تقدیر و سید علی قاسم زاده به عنوان سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) معرفی شد.

 

کد خبر 1139208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha