انتقادات و مطالبات اجتماعی با نگاه طنز بیان شود

ثقتی ماهیت و اعجاز هنر را در انتقاد اجتماعی با نگاه طنز و هنرمندانه دانست و گفت: هنر می‌تواند خلاقانه، واقعیت‌های اجتماعی را بیان کرده و مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف و ناظر بر عملکرد مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه، ۲۹ دی) در مراسم راه‌اندازی مجدد مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) کیاشهر که با برگزاری کارگاه هنری همراه بود، با اشاره به سابقه و پیشینه فرهنگی مردم این شهر، عدالت فرهنگی را گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت سیزدهم بر آن است تا عدالت فرهنگی را در تمام نقاط کشور برقرار کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از رویکرهای این عدالت، تمرکززدایی از فعالیت‌ها  و بودجه‌های فرهنگی است افزود: تمام گیلان رشت نیست و همه شهرستان‌های این استان می‌توانند میزبان فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی باشند.

 

وی با بیان اینکه کیاشهر شهری فرهنگی و هنری است و مدیریت شهری آن نیز همراه با این فعالیت‌هاست تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) این شهر بنا به دلایلی چون کمبود نیرو، اعتبارات و شیوع کرونا تعطیل شده بود که با توجه به استقبال و رویکرد هنرمندان دوباره به دوران فعالیت خود بازگشت.

 

ثقتی با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای که فصل جدیدی از حمایت‌های فرهنگی هنری را برای اهالی شهر به ارمغان می‌آورد تصریح کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی شهرستان‌ها تعامل و همکاری با شهرداری‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری است تا بتوانیم رویکردهای موفق فرهنگی در مرکز استان چون تئاتر و موسیقی را به همه شهرها تسری دهیم.

 

وی ظرفیت‌های شهر کیاشهر و اجرای رویدادهای ملی با برش استانی در این شهر را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در راستای برقراری عدالت فرهنگی، بودجه‌های فرهنگی هنری استان در حال بازنگری است تا سراسر استان از آن بهره‌مند شوند و این اتفاقات خوب در حال وقوع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: باید مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) کیاشهر را به ویترین فعالیت‌های فرهنگی هنری این شهر تبدیل کنیم به‌گونه‌ای که در این حوزه رویدادخیز باشد.

 

وی با تاکید بر هدایت هنرمندان بر بهره‌گیری از زیرساخت‌های فرهنگی هنری اظهارکرد: بودجه فرهنگی مطلوبی برای شهر کیاشهر در نظر گرفته شده و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز کتابخانه آن تجهیز شده تا خدمات‌دهی بهتری به مردم شهر داشته باشد.

 

ثقتی ماهیت و اعجاز هنر را در انتقاد اجتماعی با نگاه طنز و هنرمندانه دانست و تاکید کرد: هنر می‌تواند خلاقانه، واقعیت‌های اجتماعی را بیان کرده و مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف و ناظر بر عملکرد مسئولان باشد. دولت هم در بحث نظارت و شفافیت عمومی پیشتاز است تا مردم بر عملکردها نظارت داشته باشند و از انحرافات جلوگیری شود.

 

وی لزوم مطالبات اجتماعی با نگاه هنرمندانه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: بیان مطالبات در مسیر درست نشان دهنده پویا بودن انقلاب اسلامی است و باید با ابزار فرهنگ، هنر و رسانه ارتباط و هم‌افزایی بین مردم و مسئولان را افزایش دهیم.

کد خبر 1139224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha