اولین نشست آزاداندیشی با عنوان «من و حجاب» در زرندیه برگزار شد

همزمان بافرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) نخستین نشست آزاد اندیشی با عنوان «من و حجاب» در زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احمد جوانمرد» در اولین نشست از سلسه جلسات آزاداندیشی با عنوان «من وحجاب» که به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برگزار شد، گفت: تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه امری ضروری است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، افزود: در این جلسات آزاد اندیشی باید در همه ی اولویتها و واجبات دینی «مخصوصا حجاب» و درسطح شهر و مکانهای مختلف گسترش پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه همشهریان می توانند آزادانه در این جلسات شرکت کرده  و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند، بیان کرد:  اهمیت گسترش فعالیت و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و واجبات دینی در فضای مجازی و جدی گرفتن آموزش فرهنگ ایرانی اسلامی از کودکی و اهمیت دادن به آن در نوجوانی و جوانی از سوی خانواده ها و اجتماع از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه شود.

 

جوانمرد برنامه ریزی و اجرای راهکارههایی مناسب و جذاب توسط آموزش وپرورش را از دیگر موارد مهم در این راستا دانست و اضافه کرد: برخورد عقلایی توسط مسئولین و عموم مردم با هنجارشکنها نیز از موارد مهمی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، ادامه داد: ایجاد کارگروههایی متناسب با اولویتهای فرهنگی واجتماعی مخصوصا در زمینه حجاب باید در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است این جلسه با حضور رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، حجت الاسلام گل محمدی امام جماعت مسجد جامع آسیابک، تقوی نماینده شبکه آفتاب در شهرستان، تعدادی از اصحاب فرهنگ وهنر، خواهران حوزوی وفعالان قرآنی برگزار شد و پیرامون چرایی ضرورت حجاب  و نحوه اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1139247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha