حیاتی ترین اقدام برای پایان قصه پر غصه جازموریان احداث سیل بند است/ قطع راه ارتباطی ۱۱۴ روستا

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: حیاتی ترین اقدامی که باید برای پایان دادن به قصه پر غصه هر ساله جازموریان باید انجام شود، احداث سیل بند است.

حجت الاسلام «کاظم صادقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به دنبال خسارت ناشی از وقوع سیلاب به زیرساخت ها، کلیه راه های ارتباطی ۱۱۴ روستای بخش جازموزیان به شهر زهکلوت و شهرهای اطراف کاملا قطع شده است.

امام جمعه زهکلوت افزود: متاسفانه در حوزه کشاورزی خسارت های بسیار شدیدی به مزارع کشاورزی از روستاهای چاه حسن و خرم شهر تا نقطه پایانی این بخش وارد شده است.

وی اولین اقدام ضروری برای امدادرسانی را بازگشایی راه های ارتباطی این روستاها، برشمرد و خاطرنشان کرد: می طلبد دستگاه های اجرایی درون سازمانی شهرستان های همجوار و برون استانی همچون سپاه و ارتش کمک کنند تا راه های ارتباطی پنج منطقه جازموریان یعنی تکل حسن، تالاب جازموریان، پنگ، میل فرهاد و برجک هر چه زودتر بازگشایی شوند زیرا عدم دسترسی به این مناطق مانع امدادرسانی شده و مردم قریب ۲ شبانه روز است که در وضعیت بحرانی بسر می برند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این مطلب که راه های مواصلاتی به شهرستان رودبار جنوب تا حدودی بازگشایی شده است، ابراز کرد: حیاتی ترین اقدامی که باید برای پایان دادن به قصه پر غصه هر ساله جازموریان باید انجام شود، احداث سیل بند است.

امام جمعه زهکلوت ادامه داد: این سیل بند باید در امتداد سیل بند خرم شهرستان جیرفت با کار کارشناسی احداث شود هر چند که زمانبر باشد چرا که هر ساله با اندک بارش باران این منطقه با مشکل مواجه می شود.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات این منطقه ساخت و ساز منازل مسکونی و احداث مزارع در حریم رودخانه های فصلی است که این امر موجب انحراف مسیر رودخانه ها به سمت شهر و ورود سیلاب شده و باید مسئولین دستگاه های اجرایی همچون دادستانی و اداره آبیاری پس از مدیریت بحران فعلی جلوی این اقدام را بگیرند.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: در حوزه پلیس راه و استانداری تا وردی شهر زهکلوت قریب ۱۵ رود وجود دارد که به دلیل این ساخت و سازها تنها پنج دهانه پل احداث شده که باید دادستانی و دستگاه های قضایی و اجرایی این مسئله را در کوتاه مدت ساماندهی و مدیریت کنند.

 امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم که در بستر و حریم رودخانه ها و در کنار پل ها اقدام به ساخت منزل و احداث مزارع نکنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی در خاتمه نیاز ضروری مردم مناطق سیل زده را مواد غذایی برای ۴ روز آتی، پوشاک و پتو برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم مردم شهرستان های همجوار برای رفع نیازهای مردم سیل زده به ما کمک کنند.

کد خبر 1139309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha