متولی موزه شهدا، شهرداری است

احمدی نیا متولی موزه شهدای گلپایگان را شهرداری این شهر خواند و خواستار همکاری همه ظرفیت شهرستان برای بهره برداری از ساختمان موزه، حتی به عنوان مجتمع فرهنگی برای جذب جوانان به فزهنگ ایثار و شهادت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «مسعود احمدی نیا» در دیدار با خانواده های جانبازان و ایثارگران شهرستان گلپايگان و نوانسار که در کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی صورت گرفت، گفت: قرار گرفتن در کنار مردم، ابلاغی در سطح ملی توسط دولت خدمتگذار و همه خدمات و اختیارات بنیاد شهید در سطح استان اصفهان به شهرستان ها تفویض شده است و تفاوت اختیاری میان استان با شهرستان وجود ندارد.


مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان با یاد آوری آنکه ۱۰ درصد ایثارگران کشور در استان اصفهان با وجود جمعیت شش درصدی کشور، قرار دارد، بیان کرد: موزه داری به معنای نگه داری آثار و مستندات به جای مانده از شهدا در سطح مراکز استان و ملی برای نسل های آینده تعریف شده است و موزه با این شرایط در استان اصفهان وجود ندارد.


وی به ظرفیت ایجاد شده با توان مردمی و توسط شهرداری گلپایگان با عنوان موزه شهدا اشاره کرد و افزود: سیاست کلان نظام برای حمایت از این موزه تعریف نشده است که توان کمک به موزه شهدا گلپایگان داشته باشیم از این رو همه ظرفیت شهرستان به خصوص مجموعه سپاه در کنار هم قرار گیرند و متولی این کار، شهرداری است.


احمدی نیا با بیان اینکه اگر توان احیای موزه در قالب اصلی نیست، می توان آن رابه عنوان مجتمع فرهنگی با تعریف جذب جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود، گفت: صورت جلسه ای که سال گذشته در جلسه ترویج آثار شهدای شهرستان گلپایگان نوشته شده است، را برای مدیریت موزه شهدا مناسب است و با رفع نقایص آن، اجرایی شود.


مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان با تاکید بر قرارداد بستن با هر مرکز درمانی که امکان دارد، بیان کرد: یک باجه خدماتی بانک دی در اداره بنیاد شهید گلپایگان ایجاد می شود و ۲۲ بهمن ماه مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.


وی تعداد خانواده ایثارگری استان اصفهان را ۴۲۷ هزار نفر و معادل سه استان ذکر کرد و ادامه داد: بنیاد شهید، سه بار برای بستن قرارداد بیمه ای مناقصه برگزار کرد ولی بیمه ای حاضر به شرکت در آن به دلیل تشدید ضایعات جانبازی، کهولت سن جانبازان و عواقب پس از جنگ ایثارگران گران نشد و بیمه دی متعلق به نهاد بنیاد شهید است.


احمدی نیا تحریم را مصیبت و بدتر از جنگ خواند و تشریح کرد: تورم و هزینه های چند برابری دارو، به جامعه ایثارگری آسیب زده است.


مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهاندر پایان به تشریح تلاش ها برای چگونگی واگذاری زمین و خدماتی که به ایثارگران صورت گیرد پرداخت./

کد خبر 1139324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha