اجرای پویش کودکان سایبری/استفاده بهینه از فضای مجازی به کودکان آموزش داده شود

حسینی با بیان اینکه ما باید کودکان را با آسیب‌ها و تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارند آشنا کنیم و استفاده بهینه از این فضا را به آنها آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حسینی» امروز (چهارشنبه 29 دی) در نشست خبری پویش کودکان سایبری اظهار کرد: از آنجا که آینده مملکت به دست کودکان امروز سپرده می‌شود باید آنها را مهیا و آماده کنیم که بتوانند در آینده وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه بحث فضای مجازی از چند سال قبل شروع شده و به ویژه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از وظایف، کارها و امورات در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود افزود: استفاده از این بستر باعث شده کودکان بیشتر با این فضا بیشتر آشنا شود.

 

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که در فضای واقعی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده می‌کنند همین موضوع در فضای مجازی هم انجان می‌شود اضافه کرد: ما باید کودکان را با آسیب‌ها و تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارند آشنا کنیم؛ سعی کردیم با آموزش‌های مختلف به والدین این امکان را فراهم کنیم که کودکان را از آسیب‌های فضای مجازی برحذر بدارند و بر این موضوع تاکید داریم.

 

حسینی با بیان اینکه با هدایت و تدابیر پلیس فتای کشور، سال گذشته پویش کودکان سایبری در سطح کشور راه‌اندازی شد و امسال دومین پویش آغاز شده است تصریح کرد: این پویش تنها مختص این هفته نیست و پلیس فتا در راستای آماده‌سازی کودکان برای ایرانی آباد در آینده در کنار کودکان و خانواده بوده و هست.

 

وی ابراز کرد: اولین مبحث در پویش سایبری، بحث والدگری بوده که مباحثی از قبیل آموزش خانواده جهت افزایش سطح دانش سایبری خانواده‌ها است تا نظارت، هدایت و کنترل بیشتری بر عملکرد کودک در فضای مجازی داشته باشند چرا که امروز شاهد هستیم این بستر به صورت مداوم رو به ترقی است از این رو فرزندان هم باید آماده شوند تا از این فضا استفاده بهینه کنند.

 

رئیس پلیس فتا خوزستان تاکید کرد: خانواده‌ها باید حداقل یک قدم از کودک جلوتر باشند تا وظیفه خود را به نحو احسن ادامه دهند ولی متاسفانه امروز شاهد هستیم بسیاری از خانواده‌ها دانش و بینش لازم را ندارنذ و کودکان به دلیل ضعف آمورشی والدین گرفتار آسیب‌های اجتماعی در این فضا می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مورد دیگر که نقش خانواده‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی کودک بسیار مؤثر باشد، بحث اعتیاد کودک به اینترنت و فضای مجازی است عنوان کرد: علت اصلی اعتیاد کودکان به فضای مجازی، قطع ارتباط فیزیکی کودک چه با اطرافیان و چه با وسایل اطراف است و امروز نیز که آموزش‌ها بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود باعث شده کودک بیشتر به سمت اینترنت برود و دچار اعتیاد شود.

 

حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در خصوص اینترنت و سایت‌های مورد علاقه کودک بررسی لازم را داشته باشند اذعان کرد: والدین باید بدانند که کودکان به دنبال چه سایت‌ها و موضوعاتی هستند و می‌توانند در این راستا علاوه بر بحث نظارتی، نقش هدایتی هم داشته باشند به این صورت که بدانند چه سایت‌هایی برای کودکان می‌تواند مؤثر واقع شود و به درد کودک و آینده آنها می‌خورد.

 

وی بر امنیت فضای محازی و اهمیت آن تاکید کرد و ادامه داد: خانواده‌ها باید با کودک انقدر ارتباط خوبی داشته باشند که هر تهدید و آسیبی متوجه آنها شد چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی به والدین اطلاع دهند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

 

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به بحث کودکان سابیری و آموزش‌های مجازی خاطر نشان کرد: ما باید کودکان را از اکنون برای استفاده بهینه از فضای مجازی آموزش دهیم و آنها را آماده کنیم اما بتوانند در آینده موفق‌تر عمل کنند.

 

وی در خصوص بحث کودکان سایبری و مسئولیت اجتماعی بیان کرد: از مهمترین موضوعات این مبحث این است که باید کودکان را جهت حفاظت از حریم خصوصی خود و دیگران آموزش دهیم و متوحه باشیم که حریم خصوصی خود را چگونه رعایت کنند و در مورد حریم خصوصی دیگران هم دست به اقداماتی نزنند که فردا باید پاسخگو باشند.

 

حسینی به موضوع کودکان سایبری و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای برای کودک مخرب هستند و موجب آسیب‌های جسمی و روحی به آنها می‌شود یاد آور شد: پلیس فتا حامی کودکان سایبری است و در همه حال در کنار کودکان و خانواده‌ها هستیم.

 

کد خبر 1139336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha