بانوان اسوه و چهره هایی با پیوست فرهنگی در هفته بزرگداشت زن تجلیل می شوند

حیدرزاده با بیان اینکه برنامه های ما در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سه سطح محلات، شهرستان و استان برنامه ریزی شده است؛ گفت: در این هفته از بانوان اسوه و چهره هایی با پیوست فرهنگی با برگزاری جشنواره تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رویا حیدرزاده» در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیان کرد: دیدگاههای بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری که بر گفته از اسلام بوده بعد از انقلاب ارزشمندی مقام زن را به همراه داشته است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی  با بیان اینکه متاسفانه به جایگاه اصلی زن توجه نشده است؛ گفت: اگر به جایگاه زن و نظریات امامین انقلاب توجه شده بود اکنون این مشکلات که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم وجود نداشت.

 

وی تصریح کرد: قبلا نگاهها فمینستی بوده که این نگاه با شکست مواجه شده است و اکنون آنچه که به زن هویت میدهد پرداختن به اندیشه های برگرفته از دین مبین اسلام است لذا در ابن هفته گسترش فرهنگ و سیره فاطمی به عنوان اهداف اصلی در برنامه ریزی و برنامه سازی مد نظر بوده است.

 

حیدرزاده با تاکید بر جایگاه زنان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی با محوریت سیره فاطمی؛ گفت: سازمان بسیج زنان به عنوان بزرگترین تشکل زنان در کشور و بزرگتربن تشکل سازمان یافته در دنیا است.

 

وی با بیان اینکه برنامه های ما در سه سطح محلات، شهرستان و استان برنامه ریزی شده است؛ افزود: در ۲۵۰۰ رده در استان پایگاه بسیج و زنان با محوریت محلات برنامه هایی برای عموم بانوان سطح محله از جمله برگزاری جشنوارهای فرهنگی در سطح محلات، برگزاری نمایشگاهها در کلیه محلات ، برپایی نمایشگاه و تولیدات مشاغل خانگی در سطح محلات، طرح دست بوسی از مادران شهید و سالمندان در سطح محلات، اهدای خون به صورت خانوادگی و خدمات اجتماعی محله محور دارند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره مردمی شبیه یاس در ۶ قالب سرود، استنداپ، اجرا و گویندگی ،کلیپ، پوستر و پادکست است، این جشنواره در  مرحله نیمه نهایی در سطح شهرستان برگزار شد و بیش از ۱۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده و بیش از ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

 

وی افزود: در سطح بین الملل سلسله نشست های بین المللی گفتمان ولایت اجتماعی زن برگرفته از اندیشه ها و رهنمودهای امامین انقلاب برگزار می شود؛ همچنین پویش آزادسازی مادران زندانی جرایم غیر عمد با همکاری امور بانوان استانداری به عنوان پویش مردمی راه اندازی می شود که طی چهار مرحله به این موصوع پرداخته می شود و از میلاد حضرت زهرا (س) آغاز می شود و تا سه مرحله در میلادهای حضرت معصومه (س)  و حضرت زینب ادامه خواهد داشت.

 

حیدرزاده تجلیل از اسوه ها و چهره های با پیوست فرهنگی را از دیگر برنامه های بسیج بانوان عنوان کرد وگفت: پویش کتابخوانی دریادل خاطرات سردار شهید رفیعی نیز از برنامه های ما در هفته بسیج می باشد.

 

کد خبر 1139339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha