مساجد مهد گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند/ نقش خیرین در توسعه فرهنگ کتابخوانی

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به جایگاه علمای نجف آباد در گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: مساجد مهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام «مصطفی حسناتی« در نشست تجلیل از شهردار و فرهیختگان فرهنگ و هنر نجف آباد در کسب افتخار شهر خلاق کتاب اظهارداشت: در این شهر علما و فرهیختگان زیادی در حوزه کتاب و گسترش این فرهنگ کار کرده اند.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به نقش و فعالیت های روحانیون و اعضای تشکل های مردمی در ترویج کتابخوانی افزود: مساجد مهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند و این اصل مهم در این شهر به معنای واقعی محقق شده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولین برای بالا بردن فرهنگ کتابخوانی، خاطرنشان کرد: هم افزایی و همکاری مدیران ادارات نجف آباد برای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام حسناتی بر توسعه بیشتر فرهنگ کتابخوانی توسط مدیریت شهری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تاکید کرد و از آنان خواست تا در این عرصه اقدامات گذشته را رونق و ادامه دهند.

وی تلاش برای دستیابی به رتبه برتر در حوزه کتابخوانی را مایه افتخار بیان کرد و یادآورشد: بسط فرهنگ کتابخوانی به فعالیت های بیشتری نیاز دارد.

 

*نقش خیرین در توسعه فرهنگ کتابخوانی

امام جمعه نجف آباد با تاکید بر هم افزایی در فرهنگ کتابخوانی، بهره گیری از ظرفیت خیرین در توسعه این فرهنگ را مهم ضروری خواند.

وی از خیرین خواست تا در این مسیر هزینه کرده و اداره اوقاف و امور خیریه بر جهت دهی برای ثبت موقوفه کتابخوانی کار کند.

حجت الاسلام حسناتی یادآورشد: نجف آباد از گذشته تاکنون مهد گسترش فرهنگ کتابخوانی بوده و این جریان تداوم خواهد یافت ولی در این مسیر  همکاری و مشارکت نیاز است.

کد خبر 1139351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha