آنچه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گذشت

ساخت درمانگاه فرهنگیان، احیای اردوگاه، افزایش ۴۰ سانتی متری فضاهای آموزشی استان با وجود مهاجر پذیر بودن البرز، تنها گوشه هایی از دستاوردهای اموزش و پرورش در سه سال گذشته است.

خبرگزاری شبستان - البرز،« رضا قاسم پور» مدیر دبیرستان شهیدستان کرج آورده است: امروز ۲۹ دیماه ۱۴۰۰ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در سالن امام علی(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور عبدلهی استاندار، محمودزاده معاون مشارکت های وزارتخانه،فرمانداران،مسئولین دوایر و نهادهای مختلف استان البرز برگزار گردید. در ادامه برنامه، سالار قاسمی مدیر کل سابق تودیع و علی حجرگشت(رئیس اسبق آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج) به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

 

افزایش ۴۰ سانتی فضاهای آموزشی

 

در ابتدا رحمان درکی معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی سازمان به نمایندگی از شورای معاونین، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به تشریح دستاوردهای سه ساله حضور سالار قاسمی در استان پرداخته افزود: ساخت درمانگاه فرهنگیان،احیای اردوگاه،افزایش ۴۰ سانتی متری فضاهای آموزشی استان با وجود مهاجر پذیر بودن البرز، تنها گوشه هایی از دستاوردهای اموزش و پرورش در سه سال گذشته است.

 

در شاخص ها از آخر اولیم

 

عبدالهی استاندار البرز به عنوان سخنران جلسه پشت تریبون قرار گرفته پس از یاد شهدای معلم و دانش آموزان افزود: خوشحالم که در جمع معلمان زحمت کش و خدوم هستم از نظر من واژه آموزگار جامع و مانع بوده و دربرگیرنده دبیر،معلم و استاد می باشد.

 

وی ضمن اشاره به خدمات معلمان در دوره کرونا افزود: معلمان بر گردن جامعه و نظام حق دارند و قدرت نرم کشور در دست آموزش و پرورش بوده و من در دوره تصدی گری خود در خصوص معلمان کوتاهی نخواهم کرد.

 

استاندار البرز با اشاره به هفته شورای عالی آموزش و پرورش گفت:در شاخص های آموزشی و زیرساختی  آموزش و پرورش، استان البرز از آخر اول بوده و در افزایش سرانه نصف نرم کشوری هستیم. 

 

باید برای حل مشکلات، ضمن حفظ انسجام درونی با خرد جمعی برای حل و فصل مشکلات چاره جویی کرده و از ظرفیت خیرین و پیشکسوتها کمک گرفت.

 

عبدالهی ضمن انتقاد از میزان آمار ازدواج و طلاق افزود:امروز متاسفانه ۵۰ درصد ازدواجها به طلاق منجر می شود. اخلاق،منش،بزرگی در جامعه رو به زوال است باید برای برون رفت از بحران ها به تنوع فرهنگی و ظرفیت های قومیتی البرز با رویکرد مثبت برخورد نمود.

 

دستاوردها متعلق به همکاران ماست

 

در ادامه سالار قاسمی پشت تریبون رفته و ضمن طلب حلیت از همکاران از کلیت اقدامات سه ساله مجموعه آموزش و پرورش استان دفاع کرده افزود: قصورات متوجه من بوده و دستاوردها معطوف و متعلق به همکاران می باشد.

 

قاسمی افزود: ما نوکر مردم و مخلص نظامیم. عرصه معلمی تودیع پذیر نبوده و عرصه آموزش و پرورش هرگز تودیع ندارد.

 

وی با اشاره به خودسازی در فرایند تربیت افزود: ما مدیریتِ جریان آموزش و پرورش را داریم متولی تام و تمام تعلیم و تربیت نیستیم.

 

آموزش و پرورش لیله القدر و فتح الفتوح جامعه بوده و عرصه تعلیم و تربیت عرصه باید و نباید،اما و اگرها و امروز و فرداها نیست اموزش و پرورش عرصه قطعیت بوده و جایگاه آن حاکمیتی است. اگر خودخواهی و هیجان خواهی وارد ا.پ شود عقلانیت،تدبیر و امید از آن رخت خواهد بست.

 

وی در پایان از مطالبه گری،حفظ استقلال،اخلاق محوری،پاسخگویی به پایین دست و مطالبه گری از بالادست،عشق به سازندگی،تکریم گذشتگان،امیدافرینی و اعتمادزایی به عنوان مولفه های توسعه و پیشرفت برای مدیران فرهنگی نام برد.

 

از کف کلاس آمده ام

 

علی حجرگشت مدیرکل جدید آموزش و پرورش البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: به ازای هر صندلی مدیریتی ۸۰ شهید داده ایم این باید همواره آویزه گوشمان باشد.

 

حجرگشت افزود:خاک پای معلمان بوده و از کف کلاس آمده ام. تکریم قاسمی تکریم بنده بوده و از حسن اعتماد وزیر،استاندارد،نمایندگان و امام جمعه محترم نسبت به خادم خود سپاسگزارم.
البرز با وجود بیش از ۲۵ هزار معلم، توانمندی های زیادی دارد.

 

امیدوارم مشکلات آموزش و پرورش با تلاش معلمان و توان مضاعف مسئولین پای کار در دولت جدید حل و فصل شود. معلم و دانش آموز محوری ترین موضوع آموزش و پرورش بوده و مدرسه محوری در اولویت کاری ماست.

 

در رتبه بندی در کنار معلمانیم

 

در پایان محمودزاده معاون وزیر در امور مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی پشت تریبون رفته و مطالبی در خصوص رویدادهای جاری آموزش و پرورش بیان نموده افزود:پایه توسعه کشور در آموزش و پرورش است به فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئله تعلیم و تربیت قاعده نظام بوده و محتاج نظارت و تحول است.

 

محمودزاده افزود: در مسئله رتبه بندی در کنار معلمانیم و به جد پیگیر این مهم هستیم.

 

وی ماندگاری خدمت را در خلوص نیت خوانده افزود: جوان گرایی و جوان سازی کادر اموزش و پرورش مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب بوده و کیفیت بخشی اموزشی؛ مهارت اموزی و عدالت آموزشی از اولویت های کاری این دولت است. 

 

 

کد خبر 1139356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha