افزایش مستمری ایتام و محسنین با جذب حامی معنوی مورد توجه است

حجت الاسلام عالیشاه گفت: افزایش سرانه حمایتی ایتام و محسنین با پرداخت ماهیانه حداقل یکصد هزار ریال از سوی کارمندان استان درحال اجراست که انتظار می رود با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز کارمندان بیشتری به این مهم اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه»، امروز چهارشنبه(۲۹دی) در دیدار با امام جمعه فرح آباد ساری با اشاره به سیاست راهبردی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برای تواتمندسازی مددجویان، اظهار کرد: دو هزار و ۷۰۰ نفر از ایتام و ۱۰ هزار نفر از فرزندان مشمول طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران به پرداخت مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت:مستمری یک نفره ۳۵۰ هزار تومان،دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان پرداخت می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: افزایش سرانه حمایتی ایتام و محسنین با پرداخت ماهیانه حداقل یکصد هزار ریال از سوی کارمندان استان  درحال اجراست که انتظار می رود با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز کارمندان بیشتری به این مهم اهتمام داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰مددجو فاقد مسکن هستند که از تعداد هزار مددجو دارای زمین هستند که در تلاشیم تا پروانه ساختمان برای آنها صادر شود و هزار و ۵۰۰مددجو فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند و قطعا با کمک خیران زمین ساخت مسکن  برای این تعداد فراهم می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تا فراهم شدن زمینه کسب وکار پایدار برای مددجویان مورد توجه است، گفت: امسال هشت هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می شود.  

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران در خصوص امداد هوشمند افزود: این سامانه به منظور تسریع در خدمت رسانی به مددجویان راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: در پرداخت صدقه ، بارکد Qr راه اندازی شد و ۴۰۰ هزار  برگه بارکد تهیه و در اختیار مشترکین قرار می گیرد  از این طریق مردم نوعدوست در هر کجای ایران اسلامی که باشند ، می توانند به سهولت صدقه را  از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

 

وی همچنین  در مورد راه اندازی سامانه نظام پیشنهادات کمیته امداد گفت:  این نهاد آماده دریافت تمامی ایده ها، طرح های پیشنهادی حوزه های تخصصی و نظرات  مردم نیکوکار بمنظور خدمت رسانی مطلوب به مددجویان است.

 

کد خبر 1139360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha