همایش «کتاب، مسجد و معنویت» در تیران برگزار شد

همایش «کتاب، مسجد و معنویت« به همت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و با حضور مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه جز ضرورت های مهم و از مبانی فرهنگی به شمار می رود و بسط و اشاعه این شاخصه از مساجد توسط تشکل های فرهنگی و هنری اتفاقی مبارک و ارزنده به حساب می آید که کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر این امر اهتمام دارند.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که از پیشگامان این عرصه در سال های اخیر بر اساس موفقیت در طرح ایران قوی، جام باشگاه های کتابخوانی، طرح های خلاق و فعالیت های فرهنگی بوده است.

رویداد فرهنگی دیگری امسال به همت این مرکز در مسجد رقم خورد که خود دارای شاخصه های خاصی بود و پیوندی بین مسجد، معنویت و مطالعه با نسل نوجوان فراهم کرد.

حضور مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار نوجوانان عضو باشگاه های کتابخوانی و همراهی و مشارکت نهادهای اداری همه دارای شاخصه های ویژه ای در امر مطالعه بود که ادامه مسیر را برای تبلیغ فرهنگ مطالعه از مسجد کارساز است.

 

*ترویج فرهنگ کتابخوانی با پشتوانه مردمی

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران اولین سخنران این همایش بود که از افتخارات این مرکز فرهنگی و هنری برای مهمانان و نوجوانان سخن گفت که چگونه مسیر طلایی پیشرفت طی می شود.

«اکبر مهدی زاده« با بیان اینکه استعدادهای اعضای کانون برای ترویج فرهنگ کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت های هنری، فرهنگی و تبلیغی رشد و نبوغ پیدا کرده، اظهارداشت: این تلاش و همت برای آینده جامعه سازنده و نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته است.

وی توزیع بسته های کتابخوانی و بازی های فکری در دوران کرونا، برگزاری مسابقات ماهانه، تشکیل باشگاه های کتابخوانی، اجرای فعالیت های هنری در ترویج فعالیت های کتاب و اجرای رویدادهای فرهنگی در این عرصه را از جمله فعالیت های شاخص کتابخوانی این مرکز بیان کرد.

*نقش کارآمد مردمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی

سرپرست فرمانداری تیران و کرون دیگر سخنران این جلسه هم به مردمی سازی عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در اجرای فعالیت های جامعه خود در دولت سیزدهم فعال می شوند.

«علی محمدی کیا« افزود: فعالیت های فرهنگی و قرآنی در بخش های مختلف شهرستان با استفاده از ظرفیت مردمی توسعه یافته و دولت از این جریان حمایت می کند.

*مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان ویژه این برنامه بود، در خصوص نقش و ماموریت فعالیت های فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهارداشت: مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر همسو با سیاست های دولت سیزدهم اجرایی می شود.

«حامد منیری« ادامه داد: دولت وظیفه برنامه ریزی و تسهیل گری بر عهده دارد و نباید تصدی گری کند از این رو باید تشکل های مردمی مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: دولت در برنامه ریزی هم باید از خرد جمعی و گروهی و نظرات نخبگان در هر عرصه استفاده کند و این سیاست در مراکز فرهنگی و قرآنی نیز اجرایی خواهد شد.

در این جلسه بسته های کتاب و محتوای فراغتی اعضای باشگاه های کتابخوانی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) به افراد اهدا شد.

اجرای نمایش با موضوع کتاب و فعالیت هدفمند از دیگر بخش های این همایش بود که در مسجد قمربنی هاشم(ع) اجرا شد.

 

کد خبر 1139375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha