لزوم بسیج همه ظرفیت‌های کردستان برای خدمت به مردم

استاندار کردستان از همه مدیران استان خواست که تمامی ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم بکارگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، اظهار کرد: داشتن برنامه‌ریزی از سوی مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی برای خدمت رسانی به مردم در شرایط مختلف یک نیاز لازم و ضروری است.

 

وی افزود: بعد از چندین سال انتظار خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد نزول رحمت الهی هستیم و به همین دلیل انتظار می‌رود که مدیران با خدمت رسانی به موقع به مردم اجازه ندهند که کمبود خدمات و امکانات این شیرینی را تلخ کند.

 

 

استاندار کردستان با بیان اهمیت همکاری و تعامل بین دستگاهی در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم، گفت: خوشبختانه همه مدیران استان پای کار بودند و نیاز است که برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه صورت گیرد تا کم‌ و کاستی‌ها به ویژه در سنندج پوشش داده شود.

 

 

وی ضمن تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر روند خدمت رسانی به مردم در تمامی بخش‌ها، یادآور شد: با کم کاری هیچ مسوولی مماشات نمی‌کنیم و لازم است همه دستگاه‌های نظارتی ضمن انجام رسالت خود با هرگونه تخلف و کم کاری در این زمینه برخورد کنند.

 

 

زارعی کوشا با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای تامین کالای مورد نیاز مردم، افزود: مردم هیچ نگرانی در خصوص تامین مایحتاج خود نداشته باشند و ما در استان در زمینه گندم و آرد هیچ مشکلی نداریم.

 

 

استاندار کردستان به اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از مسئله به وجود آمده در استان به دنبال بارش‌های اخیر به مسئله اطلاع رسانی وابسته است و باید در کنار بیان مطالبات مردم، خدمات صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

 

 

وی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و احتمال بارش برف طی امشب و فردا، هماهنگی‌ها صورت گرفته و انتظار می‌رود که مدیران شهری کردستان به ویژه فرمانداری‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

 

 

اخلال در نظام عرضه مایحتاج عمومی و جرم محسوب می‌شود

 

 

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر بارش نزولات جوی و بارش رحمت الهی به درستی مدیریت نشود بستری برای بروز بحران را فراهم می‌کند بنابراین هماهنگی درون‌سازمانی در این راستا امری ضروری است.

 


 

وی با اشاره به اینکه شهرداری در دو روز گذشته همزمان با بارش برف در استان به مردم خدمات‌رسانی کرده است، افزود: علیرغم این تلاش‌ها، خدمات ارائه شده در برخی مناطق مطلوب نبوده و نارضایتی مردم را بدنبال داشته است لذا شهرداری باید برنامه جامع مقابله با بحران در شرایط بروز بحران‌های احتمالی تدوین و پیش بینی کند.

 

 

جباری بر همکاری مضاعف و همه جانبه شهرداری مناطق با شهرداری مرکزی تاکید کرد و وظایف دو صنف خدماتی ( تاکسیرانی و نانوایی) در جامعه را بسیار حساس توصیف کرد و نظارت و رسیدگی بر روند فعالیت‌های آنها را مهم خواند.

 

 

دادستان سنندج با اعلام اینکه هرگونه اخلالی که در توزیع آرد پیش بیاید اخلال در نظام عرضه مایحتاج عمومی و جرم محسوب می‌شود، گفت: در شرایط برودت هوا نحوه فعالیت حمل و نقل و صنف نانوایی باید بخوبی نظارت و به تخلفات آنها رسیدگی شود.

 


 

وی وظیفه سازمان حمل و نقل و  تاکسیرانی را در مواقع بحران خطیر ارزیابی کرد و یاداور شد: امتناع از سوار کردن مسافر و عدم رعایت نرخ مصوب از تخلفاتی است که بوضوح مشاهده می‌شود.

 


 

جباری نظارت و رسیدگی به فعالیت اصناف در زمان بحران را ضروری برشمرد و بر نهادینه کردن فرهنگ همیاری و همکاری در زمان بحران تاکید کرد.

 

 

وی با بیان اینکه مسوولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند یادآور شد: در صورت افزایش قیمت‌های غیرمنطقی در نانوایی‌ها قاطعانه باید با آنها برخورد شود.

 

 

بسیج ناحیه سنندج در اختیار شهرداری بود

 

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بسیج ناحیه سنندج در اختیار شهرداری بود، اظهار کرد: فعالیت‌هایی از جمله اهدای غذای گرم به در راه ماندگان، جمع‌آوری شاخه‌های شکسته درختان، در اختیار قرار دادن گریدر، لودر و کمپرسی به دستگاهها از اقدامات سپاه بوده است.

 

 

وی توجه به توزیع درست آرد بین نانوایی‌ها و همراهی دستگاهها در مدیریت بحران را مورد تاکید قرار داد.

 

 

در جریان برگزاری این جلسه که با حضور همه مدیران و سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد، آمادگی استان کردستان برای مدیریت هر چه بهتر شرایط پیش آمده بعد از بارش‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1139379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha