حسادت یعنی ناراحتی از خدا به خاطر محبت او به محسود/برای درمان دردهای اخلاقی باید قیام کرد

مفسر قرآن کریم با تأکید بر لزوم قیام در سایه قرآن کریم برای درمان دردهای اخلاقی و اعتقادی گفت: کسی که نسخه شفابخش قرآن را عمل کند نجات پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حاج شیخ حسین انصاریان، در دومین شب از مراسمی که در آستانه ولادت حضرت زهراسلام الله علیها در مسجد الزهراء در حال برگزاری است؛ قرآن و اهل بیت را دو دستگیره دانست که رسیدن به نجات و سعادت و مغفرت و رضوان خداوند با اتصال به این دو بدست می آید.

 

 

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کسانی که دچار افراط و تفریط هستند، در صراط مستقیم قرار ندارند؛ در ادامه با استفاده از آیات ۹ سوره اسرا و ۵۷ یونس اظهار کرد: موعظه، برای این است تا غافل و نادان و شقی و تیره بخت، آمادگی بدهد در مقام درمان دردهای اعتقادی و اخلاقی قیام کنید.

 

 

وی با برشمردن برخی از رذایل اخلاقی از جمله حسد و کبر و غرور و نفاق و امثال آن خاطرنشان کرد: حسادت کفر به پروردگار است؛ به این معنی که حسود، خدایی و ربوبیت و رحمت و محبت خدا به یک انسان دیگر را قبول ندارد و از خدا ناراضی و ناراحت و رنجیده است و این کفر به ربوبیت است.

 

 

حجت الاسلام انصاریان تصریح کرد: اگر تحقیقات بزرگان روشن ضمیر شیعه در رذائل اخلاقی را ببینید ثابت کردند حسادت یعنی کفر به پروردگار لذا کتاب خدا این دردها و بیماری های خطرناک را علاج می کند و کسی که طبیب این نسخه را قبول کند و این نسخه را عمل؛ نجات پیدا می کند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه قرآن شما را به همه حقایقی مُلکی و ملکوتی هدایت می کند و این یعنی علم گسترده و وسیعی را به شما انتقال می دهد؛ گفت: کسانی به حقایق قرآن می رسند که دل پاکی در اعتقادات و اخلاق سالم و عمل صالح دارند.

 

 

این خطیب و نویسنده افزود: اگر آدمی اعتصام به این دستگیره پیدا کند؛ قرآن پناهگاه و از دسترس دشمنان و شیاطین بیرون است؛ شیطان فقط دعوت کننده است نه فشاردهنده و ضعف در برابر او باعث قدرت نمایی او می شود.

 

 

وی دومین دستگیره نجات بخش انسان را با استناد به آیه ۲۳ سوره شوری و ۳۵ سوره مائده توسل به اهل بیت دانست و نکاتی در این باره بیان کرد.

کد خبر 1139395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha