باید در توسعه و تقویت روابط با روسیه متوازن عمل کنیم

امیری با اشاره به سابقه ۳۰ ساله همکاری‌های امنیتی و راهبردی ایران و روسیه در منطقه گفت: ما باید در توسعه و تقویت روابط با روسیه متوازن عمل کنیم و لازم است که همکاری‌های ایران و روسیه توسعه یابد و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان،‌ مهدی امیری، کارشناس مسائل بین‌الملل شب گذشته (چهارشنبه ۲۹ دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با تمجید از حرکت دولت سیزدهم در جهت متوازن سازی روابط خارجی گفت: امروز امکان طراحی توافق راهبردی جدید متناسب با وقایع و شرایط و تحولات روز با روسیه وجود دارد. روابط با روسیه را باید در سطح سیاست و مناسبات بین الملل مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

 
این کارشناس با اشاره به جنگ سرد و پایان نظام دو قطبی در جهان افزود: کشور‌های روسیه و چین و ایران همسویی و همراهی گفتمانی در نظام بین الملل دارند و سفر آقای رئیسی به روسیه هم در حقیقت موضع بازیگران منتقد نظام لیبرال و تک قطبی را تقویت می‌کند و نتایج راهبردی مهمی برای ایران و روسیه خواهد داشت. با ظهور قدرت‌های نوظهور مثل چین، نقش آمریکا در نظام بین الملل به چالش کشیده شده است.
 
 
این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به سابقه ۳۰ ساله همکاری‌های امنیتی و راهبردی ایران و روسیه در منطقه گفت: ما باید در توسعه و تقویت روابط با روسیه متوازن عمل کنیم و لازم است که همکاری‌های ایران و روسیه توسعه یابد و تقویت شود.
کد خبر 1139426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha