بازگشت ۱۱۵ واحد تولیدی و صنعتی مازندران به مدار تولید/الزام به استفاده از تولیدات شرکت چوب و کاغذ مازندران به ادارات تاکید می شود

خیریانپور از احیای ۱۸۵واحد صنعتی و تولیدی تعطیل تحت تملک بانک های عامل در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۵واحد از این تعداد از تملک بانک ها خارج شد و به مدار تولید برگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«حسن خیریانپور» امروز(۳۰دی) در آئین رسمی راه اندازی مجدد خط pm۱برای تولید کاغذ چاپ و تحریر به تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی و آثار ناشی از کرونا اشاره و اظهار کرد: با تمرکز به مجموعه شرکت چوب و کاغذ مازندران می تواند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشییم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از این شرکت به عنوان یک شرکت فراملی یاد کرد و افزود: خداوند متعال را شاکریم که این شرکت مجدد خط تولید کاغذ چاپ و تحریر را راه اندازی کرده است.

 

وی به ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مازندران اشاره کرد و گفت: این کارگروه با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مستمر سعی دارد واحد های تولیدی به تولید ادامه دهند .

 

خیریانپور از احیای واحد های نیمه تعطیل یا تعطیل در استان خبر داد و افزود: ۱۸۵واحد صنعتی و تولیدی تعطیل در استان داشتیم و با همکاری رئیس کل دادگستری مازندران و دادستان مرکز استان واحد هایی که در تملک بانک ها قرار گرفتند تاالان ۱۱۵واحد از تملک بانک ها خارج شد و به مدار تولید برگشتند.

 

وی با بیان ایتکه الزام به استفاده از تولیدات شرکت چوب و کاغذ مازندران به ادارات تاکید می شود،ادامه داد: ۴۰ واحد از این تعداد در حال رسیدگی هستند تا به خط تولید بازگردند.

 

خیریانپور با بیان اینکه حدود ۶۵درصد از تولید صنایع سلولوزی و چوب و کاغذ در مازندران است، افزود: برای تامین مواد اولیه این صنایع به جهت اجرای درست طرح تنفس جنگل و حفظ محیط زیست و جنگل های هیرکانی که میراث جهانی است، راهی جزء توسعه زراعت چوب نداریم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۶۷۰ هکتار زراعت چوب در استان انجام شد، گفت: امسال نیزبرای ۲هزار هکتار زراعت چوب هدف گذاری شده است.

 

خیریانپور با بیان اینکه از گلوگاه تا رامسر به مساحد ۳۸۰کیلومتر درخت کاری در جاده ها را خواهیم داشت، افزود: برای تامین مواد اولیه صنایع سلولوزی، نئوپان و چوب و کاغذ استان پیشنهاد شد واردات چوب با پوست در دستور کار قرار گیرد.

 

وی گفت: بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای تحقق این واردات است.

 

خیریانپور بیان کرد: برای تسهیلات در گردش آمادگی داریم از محل بسته رونق تولید و بند الف قانون برنامه بودجه می توانیم کمک کار شرکت چوب و کاغذ مازندران باشیم.

کد خبر 1139465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha