بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از طرح کتابخوانی « خاتون» روستای همت آباد

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد از طرح کتابخوانی بانوان روستای همت آباد با عنوان « خاتون» بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد از طرح کتابخوانی بانوان روستای همت آباد با عنوان « خاتون» بازدید کرد.

وی در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی عاملی در جهت افزایش سطح سواد جامعه است و اگر کتابخوانی، جنبه اجتماعی به خود بگیرد، می تواند به تثبیت روابط اجتماعی و ارتقای سواد اجتماعی کمک کند.

وی افزود: ما از طریق طرح‌های کتابخوانی می‌توانیم به روابط عمومی اجتماعی خود کمک کنیم زیرا کتاب بهانه‌ای برای با هم گفت‌وگو کردن و حرف زدن است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اگر کتاب بتواند وارد گفت و گوها، نشست‌ها و مجالس ما شود به خوبی می‌توانیم کارهای فرهنگی، علمی و اجتماعی خود را ارتقا دهیم.

جوادیان‌زاده گفت: ما باید بر اساس چارچوب‌ها و علایق هر منطقه این طرح‌های کتابخوانی را افزایش دهیم و با شناخت جغرافیای ادبی کشور و منطقه در مسیر تببین این راه و ترویج کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

وی بیان کرد: ما در استان نویسندگان بسیار خوبی داریم که می‌توانیم از آثار آنها در حلقه‌های کتابخوانی خود استفاده کنیم و به نحوی باعث شناخت آنها در جامعه شویم.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما نیاز داریم در حلقه‌های کتابخوانی سواد اجتماعی و دانش مراودات اجتماعی و همچنین دفاع کردن از موضع فردی و جمعی را افزایش دهیم.

جوادیان‌زاده گفت: راه سعادت و علم پویی در زندگی را می‌توانیم از طریق کتابخوانی افزایش دهیم.

 

کد خبر 1139519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha