فرزندآوری و تشویق به ازدواج به عنوان وظیفه مهمی برای ما است

آیت الله مدرسی با اشاره به ویژگی های حضرت خدیجه (س) در جامعه اسلامی گفت: فرزندآوری و تشویق به ازدواج به عنوان وظیفه مهمی برای ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان امروز در مراسم اختتامیه سومین همایش « بانوی هزاره اسلام» در سالن برق منطقه ای شهید عباسپور یزد با اشاره به مقام حضرت خدیجه (س) در اسلام گفت:  گرچه ایشان در 1400 سال قبل می زیسته اند اما آنچنان عظمت و شرافت دارند که برای امروز ما نیز الگویی بی بدیل هستند که بزرگداشت چنین بانویی امری شایسته و موثر در تربیت جامعه و به خصوص بانوان است.

وی با اشاره به ویژگی های حضرت خدیجه (س) افزود: دورانی سیاه تر و تیره تر نسبت به دوران جزیره العرب و مکه وجود ندارد که در این شرایط ایشان توانستند همه تیرگی ها را بشکافند و ظلمت ها را کنار زنند و نور محض را ببینند که این پیامی بزرگ برای ما است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: امروز بانوان ما نیز باید توجه داشته باشند که هرچه فضا تیره تر باشد مبادا تحت تاثیر ان قار بگیریم و باید بتوانیم حقیقت را همچون آن حضرت در بدترین شرایط مشاهده کنیم و انتخاب صحیح را انجام دهیم.

آیت الله مدرسی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های آن حضرت عدم دلبستگی به مال خود بود که وی همه آنها را کنار گذاشت و در راه خدا فدا و انفاق کرد.

وی گفت: جامعه امروز ما نیاز به فرزندآوری ااست زیرا با تبلیغات دشمنان شاهد کاهش جمعیت بوده ایم و در این زمینه نیز باید با اقدام مناسب در جهت افزایش جمعیت حرکت کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: اهتمام به فرزندآوری و تشویق فرزندان بزرگ خانواده به ازدواج و فرزندآوری از تاکیدات دیگری است که باید در جامعه نشرو گسترش پیدا کند و به عنوان وظیفه ای مهم برای ما است.

وی در پایان گفت: زنان ما باید با الگوی گیری از حضرت خدیجه (س) در راه حق مستقل باشند.

 

کد خبر 1139532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha