ظهور امام زمان(عج) زمینه رشد و تعالی معنوی  جامعه را فراهم  می کند

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: آنچه برای دنیای امروز جاذبه دارد خبرهای خوشی است که ظلم و موارد منفی را از بین برود و ما بر جنبه مبشریت در مباحث مهدویت باید تکیه کنیم. چرا که با ظهور امام زمان(عج) زمینه رشد و تعالی معنوی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لایینی» امروز(۳۰دی) در نشست مهدویت استان های قم، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان اظهار کرد: اینکه در قرآن آمده است مبشرا، یعنی بشارت بده یعنی آن خبر و معرفی را دارد و با آمدن آن موعود دوران طلایی به وجود آمده و افتخارات نصیب حال بشریت می شود و نورانیت و برکاتی مادی و معنوی نصیب بشر خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: ما نسبت به امام زمان(عج) باید « و مبشرا» باشیم و صرفا « و مخبرا» « و معرفا» نباشیم و تشریح کنیم که در ظهور آن حضرت و حضور ایشان چه اتفاقات مهمی خواهد افتاد و دنیا به چه رشدی از مادیات و معنویات می رسد.

 

وی خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) سطح بالایی از عدالت و قسط در عالم پیاده می شود و ایده های مطلوب مربوط به آن حضرت ایده های انسانی است و فقط دینی نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: انتقام اصلی از شخص نیست؛ بلکه از خط و جریان است و باید از جریان باطل انتقام بگیریم؛ حتی اگر شخص باطل نباشد و برجسته کردن جنبه انتقام جویی امام زمان(عج) انتقام از خط و جریان باطل است.

 

وی ادامه داد: اینکه حق به حق دار برسد خواسته بشریت است و تنها در مباتی دینی نیست و در جریان مهدویت باید معین شود که نسبت به  امام زمان مان چگونه می خواهیم باشیم.

 

به گفته امام جمعه ساری، آنچه برای دنیای امروز جاذبه دارد خبرهای خوشی است که ظلم و موارد منفی را از بین برود و ما بر جنبه مبشریت باید تکیه کنیم. چرا که با ظهور امام زمان(عج) زمینه رشد و تعالی معنوی فراهم می‌شود.

 

وی افزود: و هر چه دنیا به سمت ظلم و جور رفته و احساس یاس و بن بست را علی رغم رشد علمی لمس می کند؛ خلاء مهدویت را بیشتر حس می کنیم و آسیب های مختلف را خواهیم دید و لذا مبشر بودن در این حوزه مهم است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: اصل همان انتقام اصلی از شخص نیست؛ بلکه از خط و جریان است و باید از جریان باطل انتقام بگیریم؛ حتی اگر شخص باطل نباشد و برجسته کردن جنبه انتقام جویی امام زمان(عج) انتقام از خط و جریان باطل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: امروز می توانیم از یزید، عمر سعد انتقام بگیریم و اگر چه نیستند از خط و فکر و راه کج و باطل انتقام گرفته و حق را یاری و کمک کنیم.

 

وی عنوان کرد: برجسته کردن جنبه انتقام جویی امام زمان(عج) مناسب نیست و نباید برجسته شود؛ آنچه قرآن برجسته می کند اتمام نعمت است به وسیله امام زمان که نعمت با او تمام می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: نعمت قرار بود در غدیر تمام شود اما با صرف وجود امام تمام نمی شود و با امام حاکم نعمت تمام می شود و اتمام نعمت در عدیر وعده داده شد و عملی نشد و باید با امام زمان عملی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: راه و روش درست و حق پیش روی بشریت قرار می گیرد و باید رویکرد ما در مهدویت چنین رویکردی باشد و اینکه بالاخره در وعده ظهور و طلوع موعود بودن آیا با اقدامات از جمله اقدام برای احیای امر اهل بیت(ع) که بزرگترین مصداقش حکومت است؛ منافات دارد؟

 

وی افزود: بزرگترین خطر جریانی مثل تفکر حجتیه همین بود که عده ای معتقد هستند تا امام زمان نیاید نباید کاری کرد و اقدامات اصلاحی از جنس اقدام کلان و برخورد با ظالمان و تاسیس حکومت را نباید داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: این تفکرها متاسفانه حوزه ها را تهدید می کند و باید مراقب بود و متاسفانه در بین شیعیان تفکرهای انحرافی در حال رواج است و باید این مسائل در ذیل مهدویت حل شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: هر موعودی یک مدعی دروغین هم دارد که از نامش سوء استفاده می کنند و برخی به نام امام زمان، نماینده و ارتباط خاص با امام زمان  دارند و شروع شده است و مردم را تا معتقد به خط غلط نشدند می توان توجیه کرد و بعد از آن برگرداندن مشکل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: با جامعه معتقد مهدوی سالم باید از این آسیب های اعتقادی و فکری و خط و خطوط انحرافی و زاویه های درست و غلط باید گفت و هشدار داد تا مواضع نادرست را بشناسند تا وهابیت های دیگری در آینده به وجود نیاید.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: میدان مهدویت دارای گستره وسیعی است و امیدواریم در این میدان توفیقات شما برای انجام خدمات و تحقیق و تبلیغ و ترویج پیرامون مسائل با رعایت اولویت ها و اهمیت ها بیش از پیش باشد.
 

کد خبر 1139554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha