تربیت ۳ هزار مربی حوزه مهدویت در سطح کشور

آقا بابایی از تربیت ۳ هزار مربی حوزه مهدویت در سطح کشور خبر داد و گفت: تلاش شد تا در قالب این دوره ها مربیان و متخصصین حوزه مهدویت تربیت و وارد جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «ابراهیم آقا بابایی» امروز(۳۰دی) در نشست مهدویت استان های قم، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار کرد: در سطح کشور، 6 منطقه شورای برنامه ریزی پیش بینی شده است و استان های همجوار و هم مرز با فعالیت های مشترک و یا با کارها و همفکری هایی که می توانند با هم داشته باشند؛ با هم در قالب یک شورا گرد هم آمده اند.

 

دبیر منطقه یک و مسئول بنیاد مهدویت در استان تهران افزود: شورای برنامه ریزی منطقه یک  شامل استان های قم، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان هستند که در این شورا عضویت دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: سعی داریم تا برای بنیاد مرکز سیاست سازی کرده و مسائل اجرایی و فعالیت های مختلف طراحی شده در طول را که با فصل مشترکی دارند به بحث و تبادل نظر می پردازند.

 

دبیر منطقه یک و مسئول بنیاد مهدویت در استان تهران افزود: در این دوره، این شورا به میزبانی مازندران برگزار شد و دستورات جلساتی ارائه شد و ارائه می شود.

 

آقا بابایی گفت: خوشبختانه موضوع فعالیت در حوزه مهدویت تقریبا در دانشگاهها و مدارس با توجه به  فعالیت های انجام شده به یک نیاز و خواسته از جانب این گروهها تبدیل شده است که با تربیت  مربیان در کشور که در دو دهه فعالیت قریب به 3 هزار مربی در سطح کشور در حوزه مهدویت تربیت شده و فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این مدرسینی هم توسط مرکز تخصصی مهدویت در قم تربیت شده و به عنوان مبلغ به سراسر کش.ر اعزام می‌شوند.

 

دبیر منطقه یک کشور در بنیاد مهدویت یادآور شد: در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان این فعالیت ها ادامه دارد و انتشارات بنیاد هم در بخش کودک و نوجوان کتب و محصولات فرهنگی مناسبی را دنبال  می کند و در بخش بزرگسالان مربیان باید تحصیلات حورزوی داشته و سطح دو حوزه را حداقل داشته باشند.

 

 آقا بابایی گفت: اگر غیر حوزوی هستند باید تحصیلات علوم دینی داشته و به عنوان دبیران الهیات و معارف در آموزش و پرورش که به مدت 114 ساعت دوره می بییند و مورد تربیت مدرسین قم قرار می گیرند.

 

وی افزود: همچنین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان هم 24  ساعت پیش بینی شده و خواهران و برادران علاقمندی که می توانند این دوره را بگذرانند در این دوره تخصص یافته و مفاهیم مهدویت را به کودکان و نوجوانان آموزش خواهند داد.

 

 آقا بابایی عنوان کرد: دوره های معارف مهدویت برای عموم مردم در دو دوره مقدماتی و تکمیلی در قالب نشست های مهدوی و همایش ها برگزار می شود و این دوره 2 دوره 16 ساعت است که در مازندران تاکنون بیش از 210 هزار نفر در مازندران این دوره را گذراندند و سگری شده است.

 

دبیر منطقه یک کشور در بنیاد مهدویت یادآور شد: امیدواریم با این ساختار نیروی انسانی و راهنمایی ها ، همراهی و همفکری نمایندگان ولی فقیه در استان ها در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت تلاش کرده و این فرهنگ رشد کند. 

کد خبر 1139557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha