پروژه سیل بند معروف جیرفت تکمیل می شود/ جبران خسارات ناشی از سیل

احمد وحیدی گفت: یکی از مصوبات این سفر تکمیل پروژه احداث سیل معروف جیرفت به طول ۱۵۰ کیلومتر تا جازموریان است که منابع مالی آن نیز مشخص شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب۳۰ دی ماه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار کرمان، نماینده مجلس، معاونان وزیر، رئیس جمعیت هلال احمرکشور، فرمانداران شهرستانهای جنوبی و مدیران استانی برگزار شد.


«احمد وحیدی» در حاشیه برگزاری این ستاد در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات سفر به جنوب کرمان، گفت: یکی از این مصوبات تکمیل پروژه احداث سیل بند معروف جیرفت تا جازموریان به طول ۱۵۰ کیلومتر بود که منابع مالی آن مشخص شد.


وزیر کشور افزود: یکی دیگر از این مصوبات، بازسازی و ترمیم منازل آسیب دیده از سیل، بازسازی و احیای قنوات، رفع مشکل مزارع آسیب دیده و احداث سیل بندها بود تا کشاورزان بتوانند بار دیگر فعالیت خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص ترمیم راه ها و پل ها تصمیمات لازم اتخاذ شد و با توجه به ورود دستگاه های مهندسی راه ها و پل های مهم در اولویت نخست قرار دارند و سایر موارد نیز در فواصل بعدی ترمیم و بازسازی می شوند.

وحیدی ابراز کرد: شهرداری ها با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های آنها تقویت می شوند تا بتوانند در مواقع حساس و بحرانی به سرعت عکس العدل نشان دهند.

وزیر کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: بالگردها در منطقه باقی می مانند تا در مواردی که امکان امداد رسانی زمینی وجود ندارد از طریق هوایی این مهم انجام شود و البته در صورت نیاز  بالگردها تقویت می شوند.

کد خبر 1139586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha