تئاتر شرهانی نقش موثری در معرفی ظرفیت های دفاع مقدس کشور دارد

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: تئاتر شرهانی نقش موثری در معرفی ظرفیت های دفاع مقدس کشور و به ویژه استان ایلام دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «علی اصغر جعفری» در نشست هم اندیشی و رونمایی از پوستر پنجمین دوره تئاتر ملی خیابانی شرهانی به ظرفیت های هنری و تئاتر استان و دهلران اشاره و  اظهار کرد: بهره گیری از این ظرفیت نقش موثر و مفیدی در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دارد.

 

وی به مظلومیت ایلام به عنوان جبهه میانی در دفاع مقدس پرداخت و افزود: باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها و به ویژه زبان هنر و هنرمندان ارزشی دفاع مقدس در ایلام را به کشور معرفی کرد.

 

مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: ایلامیان گذشته از تعلقات دینی، انقلابی و ولایت مداری در جنگ تحمیلی سرزمین خود را رها نکردند و این را باید به خوبی بیان کرد و در این موضوع استان ایلام باید قطب تولیدات رسانه ای و موضوعات فرهنگی هنری شود.

 

جعفری به سختی کار هنرمندان در این عرصه هم اشاره کرد و یادآور شد: موزه های طبیعی و ظرفیت های بکر استان در دفاع مقدس باید حفظ و معرفی شوند.

 

وی ایجاد باغ موزه در دهلران و مهران با توجه به سوابق آنها در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و  گفت: تلاش می شود تا این مناطق بیشتر دیده شوند.

 

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: برای معرفی تئاتر شرهانی از ظرفیت های کشوری استفاده و از هنرمندان این عرصه حمایت می کنیم.

 

کد خبر 1139610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha