برگزاری کارگاه تخصصی پیشگیری از خودکشی در اداره کل بهزیستی فارس

کشفی نژاد گفت: کارگاه تخصصی پیشگیری از خودکشی در اداره کل بهزیستی فارس و با حضور ۱۰ استان دارای اولویت اجرا در برنامه پیشگیری از خودکشی، ۳۶ شهرستان فارس و اعضای کمیته تخصصی پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (پنج شنبه 30 دی) از برگزاری کارگاه تخصصی پیشگیری از خودکشی در اداره کل بهزیستی فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه با همت اداره کتابخانه عمومی شهرستان فیروزآباد و معاونت پیشگیری بهزیستی فارس برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: پیشگیری از وقوع خودکشی از اولویت های اداره کل بهزیستی فارس است و در این کارگاه ۱۰ استان دارای اولویت اجرا در برنامه پیشگیری از خودکشی، ۳۶ شهرستان فارس و اعضای کمیته تخصصی پیشگیری از خودکشی  حضور داشتند.

وی اضافه کرد: وضعیت خودکشی در فارس نگران کننده است و برای پیشگیری از وقوع پدیده خودکشی باید به دنبال علت ‌ها بود و افزایش مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، افزایش اضطراب و ... موجب افزایش وقوع خودکشی شده است.

کشفی نژاد اعلام کرد: سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر در جهان با راه های مختلف اقدام به خودکشی می کنند و افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی از عوامل موثر در این اقدام است.

وی ادامه داد: بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به موضوع خودکشی، اقدامات وسیع و تاثیرگذاری برای کنترل و کاهش آسیب خودکشی به انجام می رساند.

 مدیرکل بهزیستی فارس عنوان کرد: در ۹ ماهه سال ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۶۱۵مورد تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس برقرار شده و در خصوص تماس های خودکشی، تیم اورژانس اجتماعی به سرعت در محل حاضر شده و اقدام به اجرای راهکارهای لازم پرداخته اند.

کشفی نژاد ختصریح کرد: برای اینکه شاهد کاهش اقدام به خودکشی در استان باشیم، علاوه بر بهزیستی تمام دستگاه ‌های اجرایی نیز باید پای کار بیایند.

کد خبر 1139612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha