وزارت صمت به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیار دهد

مولوی از وزارت صمت خواست تا به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیار داده شود و گفت: عدم تفویض اختیار لطمه زیادی به صنعت در آبادان و خرمشهر وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» شامگاه (پنج شنبه ۳۰ دی) در نشست با فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، سرپرست فرمانداری ویژه آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر، جمعی از مدیران و مسئولان استانی و منطقه در سرسرای اجتماعات الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با بیان اینکه زیرساخت مناسبی در شهرک صنعتی این شهرستان برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی و جذب سرمایه گذاران فراهم نیست، اظهار کرد: شهرک صنعتی آبادان نیاز به توجه ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های موجود شهرک صنعتی این شهرستان را عامل فرار سرمایه‌گذاران دانست و افزود: سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت در شهرک صنعتی آبادان امضا شد که امروز این اعتبار به ۵۰۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

 

وی ایجاد زیرساخت در شهرک صنعتی آبادان را زمینه ساز حضور سرمایه‌ گذاران در این منطقه عنوان کرد و یاد آور شد: شهرک صنعتی آبادلنمی تواند محور اشتغال شهرستان باشد لذا نیاز است برای برطرف کردن مشکلات آن تلاش شود.

 

مولوی با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از مشکلات اساسی برای واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند است، اضافه کرد: مداخلاتی که در روند دریافت مجوز و تسهیلات به وجود می‌آید ضربه اساسی به تولید در منطقه زده است.

 

وی از وزارت صمت خواست تا به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیار داده شود و تاکید کرد: عدم تفویض اختیار لطمه زیادی به صنعت در آبادان و خرمشهر زده و وزارت صمت باید به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض اختیار کند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغال و تولید در استان خوزستان نیمی از استان‌های همجوار را به تحرک اقتصادی وا می‌دارد و دولت بخصوص وزارت صمت در آمایش خود باید بسته ویژه‌ای به این استان اهدا کند.

 

وی بر ضرورت تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی آبادان تاکید کرد و یاد آور شد: زیرساخت های شهرک صنعتی آبادان نیاز به بهسازی و نوسازی دارد، لذا از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود تسریع در تامین این زیر ساخت ها را در اولویت قرار دهد.

 

کد خبر 1139662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha