وقف، عملی انسان دوستانه و فرامذهبی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان،تبلیغات برای معرفی وقف مشارکتی در استان را ناکافی دانست و گفت: وقف، عملی انسان دوستانه و فرامذهبی است.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: وقف از آنجا که تنها یک امر دینی نبوده و بلکه یک عمل انسان دوستانه است؛ همه کسانی که از فطرتی پاک برخوردارند وقف را تحسین کرده و تمایل دارند که وقفی انجام داده و به همنوعان خود خدمت کنند.

 

مومنی مقدم اظهار کرد: وقف قبل از ظهور اسلام هم به نوعی وجود داشته و بنابراین یک حکم امضایی محسوب می شود.

 

وی افزود: ذهنیت مردم نسبت به وقف به گونه ای است که حتما باید زمین یا ملکی داشته باشیم تا بتوانیم وقف کنیم در حالی که در وقف هیچ محدودیت مالی وجود ندارد و هرچیزی که با استفاده کردن از بین نرود قابل وقف کردن می باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تصریح کرد: با وجود شرایط کنونی اقتصاد جامعه، توان مالی همه افراد در حدی نیست که بتوانند وقف های کلان انجام بدهند اما وقف مشارکتی این امکان را فراهم کرده تا مجموعه ای از افراد خیر، با همکاری یکدیگر یک وقف را ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌شود. در این نوع از وقف، واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در این وقف سهیم شوند.

 

مومنی مقدم اظهار کرد: این وقف به یک فرهنگ سازی مناسب احتیاج دارد چرا که هنوز این نوع از وقف برای مردم قابل درک نیست و حتی برای اهل علم نیز به خوبی تبیین نشده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تبلیغات برای معرفی وقف مشارکتی در استان را ناکافی دانست و گفت: امیدواریم رسانه ها و ائمه جمعه و جماعت در این زمینه بیشتر مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1139708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha