تشکیل حضوری کلاس های درس در تمامی مدارس جهرم الزامی است

نیک فر گفت: از روز شنبه دوم بهمن ماه آموزش در تمام مدارس جهرم به صورت حضوری بوده و معلمان و کادر اجرایی در مدارس حضور الزامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیک فر»، امروز (جمعه ۱ دی) به جمع خبرنگاران گفت: در دوران کرونا شاهد از خود گذشتگی و تلاش های مجاهدانه ی معلمان بوده ایم و اکنون  با توجه به آسیب های آموزشی و تربیتی دوران کرونا نیاز است که متکی به تصمیم تخصصی ستاد کرونا کلاس ها را با رعایت دستورالعمل ها به شکل حضوری پی بگیریم .

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: در دوران کرونا واژگان جدیدی متناسب با زیست بوم آموزشی دوران کرونا وارد آموزش و پرورش شد تا بتواند با تکیه بر آموزش مجازی استمرار ماموریت های آموزشی و تربیتی را تضمین کند.

 

وی بیان کرد: هم اکنون نیزلازم است با یک  شیفت  پارادایم دیگر الگوی ذهنی نسبت به مدارس تغییر پیدا کرده و مدارس با اولویت کلاس های حضوری و لحاظ نمودن شرایط بهداشتی ایمنی دانش‌آموزان و فرهنگیان پی گرفته شود.

 

نیک فر با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری  کرونا دوگانه ای در کشور تشکیل شد که باید بین سلامت و آموزش یکی را انتخاب می کردند، گفت: اکنون بر همگان روشن شده است که حفظ سلامت بدون پیشگیری و پیشگیری نیز بدون ارتقا آموزش امکان ندارد.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم خاطرنشان کرد: از روز شنبه  دوم بهمن ماه  آموزش در تمام مدارس جهرم  به صورت حضوری بوده و معلمان و کادر اجرایی در مدارس حضور الزامی دارند.

 

وی شرط حضور دانش آموزان را نداشتن علائم بیماری کرونا دانست و ادامه داد: آموزش در مدارس به صورت ترکیبی است و اصل بر آموزش حضوری است.

 

نیک فر با اشاره به اینکه بر این اساس دانش آموز در روز حضور، یک نوبت کاری به صورت کامل در مدرسه حضور دارند اما تعداد روز های حضور بستگی به شرایط مدرسه دارد، گفت: توصیه ما فراهم کردن شرایط برای حضور حداقل سه روز در هفته برای هر دانش آموز است.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آموزش حضوری دیگر آموزش مجازی نداریم و روزهایی که آموزش به صورت مجازی است، معلمان با حضور در مدرسه تدریس مجازی را پی گیری می کنند، عنوان کرد:  لباس فرم نیز اجباری نیست اما رعایت دستورالعمل عفاف و حجاب در مدارس و استفاده کردن از پوشش متعارف ضروری است.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم همچنین در خصوص سرویس مدارس گفت: کارگروه سرویس مدارس تشکیل شده و امیدواریم به زودی ساماندهی شود تا والدین با خیال آسوده تری فرزندان خود را به مدارس بفرستند.

کد خبر 1139728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha