سفر رئیس جمهور به روسیه گامی بلند در مسیر تحولات سیاسی و بین المللی است

آیت الله عابدینی گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه گامی بلند در مسیر تحولات سیاسی و بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه یک بهمن) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در این ایام شاهد سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه بودیم که این سفر گامی بلند در مسیر تحولات سیاسی و بین المللی بوده و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

امام جمعه قزوین داد: اگر می خواهیم به ارزش این سفر پی ببریم باید نگاهی به شرایط آمریکایی ها و مستکبران داشته باشیم که از این سفر بسیار ناراحت هستند و این امر را می توان در واکنش ها آنها به این سفر مشاهده کرد.

 

وی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است حال که اینها عصبانی هستند به آنها بگویید از این عصبانیت بمیرید؛ آنها چاره ای جز مردن ندارند و با هیچ کاری حتی تحریم هم نتوانستند جلوی ملت ایران را بگیرند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است با صادقین همراه باشید و این صادقین همان پیغمبر، آل پیغمبر و اهل بیت (ع) هستند که ما باید از آنها الگو گرفته و سبک زندگی خود را با آن بزرگواران هماهنگ کنیم.

 

وی تأکید کرد: زمانی که همه بخش های مختلف زندگی خود را با آن بزرگواران هماهنگ کنیم و بکوشیم تا مانند آنها زندگی کنیم در قیامت هم با آنها محشور شده و در غیر این صورت دچار خسارت بزرگی شده ایم.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) متولد شده اند و امام بزرگوار آرمان های حضرت زهرا (س) که قرار گرفتن جهان زیرچتر وحی و درک قرآن و اسلام بود را دنبال می کردند.

 

وی اعلام کرد: حضرت فاطمه (س) سیده زنان عالم هستند و ما بانوان بسیاری را داریم که دنبال رو حضرت زهرا (س) بوده و فرزندانی تربیت می کنند که سربازان مکتب فاطمی هستند و آینده جهان، آینده فاطمی، علوی و مهدوی است.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: روز به روز عالم به این معنا بیشتر پی می برد زیرا جهان تشنه فرهنگ فاطمی است و باید این فرهنگ را تبیین کرد و ترویج داد.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ماه بهمن، ماه شور و حماسه بوده و در ۱۲ بهمن ماه امام خمینی (ره) به مهین اسلامی بازگشتند و مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفتند و با آمدن امام خمینی، خداوند متعال دوران شکنجه و سرکوب را به دوران آزادگی و عزت برای ملت ایران و همچنین ملت های مسلمان و مظلوم مبدل کرد.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: در واقع انقلاب اسلامی از ۲۲ بهمن ماه آغاز شد و هر روز هم دامنه آن گسترده تر شده و هر روز یک کشور اسلامی با آرمان های انقلاب همراه می شود و این از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که یمن به یکی از جبهه های مقاومت تبدیل شده و در هفته گذشته امارات را با ۲۰ فروند پهباد و ۱۰ موشک مورد هدف قرار دادند و اماراتی ها اگر عاقل باشند دیگر اشتباهات شان را تکرار نمی کنند.

 

کد خبر 1139752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha