موفقیت در حوزه فرهنگ نیازمند همگرایی حوزه های علمیه است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه موفقیت در حوزه فرهنگ نیازمند همگرایی حوزه های علمیه است، گفت: چند صدایی در حوزه فرهنگی خنثی کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه (۳۰دی) در نشست مسئولان استانی با آیت الله«علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: امیدواریم شاهد آثار مبارکی از این سفر باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه را در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت، بنده در نودمین سالگرد حوزه علمیه بیان کردم که همزمان با تاسیس نهاد فرهنگی یک نهاد سیاسی در تهران در دوران پهلوی تاسیس شد که آن نهاد فرهنگی این نهاد سیاسی را واژگون کرد.

 

حجت السالام محمدی لائینی ادامه داد: این نهاد فرهنگی استبداد را از بین برده میتواند در گام دوم استکبار را هم از صحنه روزگار بردارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خوشبختانه دولتی بر سر کار آمده که با این نهاد فرهنگی تعامل و ارتباط دارد، در این نهاد همگرایی فکری مهم است چندصدایی خنثی‌کننده است، دولت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» اگر هیچ بودجه‌ای هم ندهد همین که بسترهای فرهنگی را آماده می‌کند این خودش بزرگ ترین موفقیت است چه برسد به اینکه در زمینه مادی هم که حتما کمک می‌کنند و بستر کمک‌های مردمی نیز فراهم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در این چهار سال ابتدایی دولت سیزدهم که البته امیدواریم چهار سال دوم هم ادامه پیدا کند فرصت مناسبی برای تقویت حوزه های علمیه است، اذعان کرد: باید تا می‌توانیم بهره لازم را از وضع موجود ببریم.

کد خبر 1139753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha