آماده باش کامل هلال احمر گلستان برای امدادرسانی برف و کولاک/ ۳۰ نفر از در راه ماندگان امدادرسانی شدند

میقانی از آمادگی تیم های عملیاتی گلستان و امدادرسانی به در راه ماندگان از برف و کولاک خبر داد و گفت: تا کنون به ٣٠ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک استان امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فرهاد میقانی» امروز (جمعه ١ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر، تمامی پایگاه های امداد و نجات و مراکز کشیک اضطراری شعب در حالت آماده باش قرار دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۱۲ کشیک اضطراری شعب، تیم واکنش سریع مرکز استان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان(EOC)، یک مرکز امدادهوایی به علاوه ۲ مرکز عملیاتی مراوه تپه و گمیشان به عنوان پست موقت فعال و  شعب هلال احمر در شهرستان ها مجموعا به تعداد ۲۱۱ نفر در آماده باش کامل قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: ۱۹ خودروی آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات و ۱۵ دستگاه خودروی کمکدار در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

 

میقانی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی در محور کوهستانی خوش ییلاق مستقر است، گفت: همچنین تیم آفرود آماده همکاری هستند و دهیاران هم برای استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن عمومی به منظور احتمال اسکان در راه ماندگان اعلام آمادگی کردند.

 

وی افزود: تا کنون به ۳۰ نفر از در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک امدادرسانی شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در حال حاضر هم عملیات امدادرسانی در شهرستان های گرگان و علی آباد کتول ادامه دارد.

 

کد خبر 1139754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha