اجازه نمی دهیم به مردم گیلان جفا شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زدوبندهای سیاسی و بی توجهی به مردم به ویژه کارگران تبدیل به لکه سیاه در استان شده است گفت: دیگر اجازه نمی دهیم به مردم گیلان جفا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی » امروز( جمعه، ۱ بهمن) در خطبه های نمازجمعه رشت با اشاره به سالروز بانوی بزرگ عالم خلقت و بشریت حضرت فاطمه زهرا (س)، ایشان را الگویی برای تمام بشریت دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند؛ کتاب و عترت را میان شما می گذارم و کتاب همان قرآن و عترت اولاد پیامبر هستند و براین اساس حضرت فاطمه (س) عصاره عترت است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور بی آزار چین و روسیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: روسیه و چین در معادلات بین المللی از جایگاه خوبی برخوردارند و در دهه های اخیر به ما بسیار کمک کردند و اگر در ساحات بین المللی به طور کامل ایران را یاری نکردند حداقل نه تنها به ما آزاری نرساندند بلکه کمک هم کردند.

 

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی کشورهای عربی تلاش می کنند روابط سیاسی و اقتصادی خود با روسیه و چین را منقطع نکنند البته بین ایران و کشورهای عربی تفاوت وجود دارد زیرا آنها واردات محور هستند و ما صادرات داریم.

 

*رابطه ایران با روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آنها که به دنبال ایجاد مانع برای روابط بین ایران با روسیه و چین می شوند خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

 

وی جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر از دیگر دوره ها خواند و یادآور شد: رسانه ها در جهاد تبیینی جنایت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه بین المللی را برای مردم بیان کنند.

 

* بی توجهی به مردم تبدیل به لکه سیاه گیلان شده است

وی با اشاره به ایجاد برخی کارهای پلشت در سال های گذشته گیلان، اظهار کرد: زدوبندهای سیاسی و بی توجهی به مردم به ویژه کارگران تبدیل به لکه سیاه در استان شده است.

 

امام جمعه رشت به تجمع جمعی از معلولان و کارکنان آموزش و پرورش گیلان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در گذشته تصمیم گیران خوبی در استان نداشتیم.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه اگر مسئولان هم آوا و همگرا باشند و دل شان برای مردم مردم بسوزد، مشکلات برطرف می شود، بیان کرد: از این به بعد دیگر اجازه نمی دهیم به مردم گیلان جفا شود.

 

وی به وجود شرکت های ورشکسته گیلان اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاندند ضمن اینکه رودخانه های گوهررود و زرجوب ویرانه هایی برای مردم رشت ایجاد کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان در راستای سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: احسان و همچنین اطاعت و تبعیت از پدر و مادر دو حقی است که خدای متعال به عهده فرزندان گذاشته و در این راستا اطاعت از والدین واجب است مگر آنکه منجر به معصیت شود.

کد خبر 1139771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha