مسئولان استان توصیه های دلسوزان انقلاب را کمک به خود بدانند

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام شمس الدین از مسئولان استان خواست توصیه‌های دلسوزان انقلاب، ائمه جمعه و نماینده معزز ولی فقیه در استان را کمک به خودشان بدانند و گفت : این توصیه ها به عنوان نصیحت هستند تا از چارچوب التزام به ولی فقیه خارج نشوید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، 1 بهمن) در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به نقش موثر آن حضرت در هدایت انسان‌ها و تبیین معارف دین به صورت گفتاری و عملی اشاره کرد و اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) نمونه اکم و اکمل انسان مومن و موحد بویژه زن مومنه و موحده است.

 

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر باید آحاد مردم و مسئولین این دهه را گرامی‌ بدارند و جشن‌های باشکوهی برگزار شود. در دهه فجر مقدمات تشکیل و استقرار نظام اسلامی با رای ملت فراهم شد و این نظام بهترین و مترقی‌ترین نظام برای اداره جامعه است .

 

وی تاکید کرد: هر نظامی در دنیا مبتنی بر دو مسئله اصلی و اساسی،قانون اساسی و  مجریان و کارگزاران است؛ طبق بررسی محققین و افراد برجسته علوم سیاسی و رشته‌های مرتبط قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران جامع‌ترین و مترقی‌ترین و کامل‌ترین قانون اساسی در دنیا را دارد که خدشه‌ای هم به آن وارد نیست.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در اجرای این قانون نتوانستیم موفقیت لازم را در برخی از بخش‌ها کسب کنیم گفت: این به این دلیل است که در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها دقت لازم انجام نشد. بهترین قانون اگر در دست کسانی باشد که نتوانند اجرا کنند بدترین قانون خواهد بود.

 

به گفته وی در قانون اساسی و دیگر قوانین برای تصدی مسئولیت‌ها در بخش‌های مختلف در مجلس، ریاست جمهوری، وزرا و سایر سطوح ضوابطی تعیین شده که از جمله این ویژگی‌ها می توان به این مسئله که باید مسئول در نظام اسلامی هم در بعد اعتقاد و هم عمل، التزام به ولایت فقیه داشته باشد اشاره کرد که این اصل در طول این سال‌ها مصادیق آن تبیین و اعمال نشده و با نقص روبرو هستیم.

 

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه این التزام در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وجود دارد گفت: اولین ویژگی‌ نیروهای مسلح فرماندهی‌شان با ولی فقیه و ولی امر و دومین ویژگی آنها تابعیت محض از فرمان ولی فقیه و فرماندهی کل قواست و این التزام عملی در مجموعه نیروهای مسلح نسبت به فرمان ولی همان جایی است که در مدیریت کشور نقص دارد.

 

وی تصریح کرد: در مدیریت کشور هر موفقیتی کسب شد معلول این دو اصل است، دولت سیزدهم نیز با همین نگرش تبعیت از ولی آمد تا خواست رهبری را در خدمت به مردم انجام دهد و در این چند ماه دستاوردهای خوبی در امر واکسیناسیون، ارتباطات دیپلماتیک اقتصادی و سفرهای اقتصادی به روسیه و دیگر کشورهای همسایه کسب کرد.

 

حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: اگر به قانون عمل می‌شد و مسئولانمان التزام عملی به ولی فقیه داشتند کشور خیلی رشد می‌کرد، نقص کشور و انقلاب ما در جاهایی که نتوانسیتم موفق شویم عدم التزام عملی به ولایت فقیه است.

 

وی با بیان اینکه التزام به ولایت فقیه با شعار دادن میسر نخواهد بود بلکه در همه سطوح باید باشد اذعان کرد: مقام معظم رهبری بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌های مدیریت اجرایی تاکید دارند و عدم توجه به بیانات رهبری عدم التزام عملی به ولی فقیه محسوب می شود. امروز همراهی با صادقین در نظام اسلامی گوش دادن به حرف ولی فقیه است.

 

امام جمعه انزلی خاطر نشان کرد: امتحان امروز مردم و مسئولان این است که ملتزم به ولایت فقیه باشند و نمایندگان نیز باید به این فرمان رهبر معظم انقلاب گوش کنند که در غیر اینصورت عدم التزام عملی به ولایت فقیه بشمار می آید.

 

وی تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری مسئله فتنه و فتنه‌گران را مهم و از خطوط قرمز اعلام می کنند باید این خطوط قرمز و خط فاصل رعایت شود و از عناصر نامطمئن استفاده نشود در غیر اینصورت حکم عدم التزام به ولی فقیه است که مشروعیتش از دست می‌رود و دیگر تصرفش در کارها جایز نیست و عدوانی می‌شود.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر کسی از روی غفلت یا گزارش‌های نادرست از این عناصر استفاده کرد پس از اطلاع از این امر باید تذکرات لازم را داشته باشد تصریح کرد: الگوی نظام ما حکومت امیرالمومنین(ع) بوده و هست، امیرالمومنین(ع) که با فساد و با افراد ناصالح، ناکارآمد و ناشایسته در مدیریت جامعه چگونه برخورد می‌کرد؟

 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه نمی‌شود در نظام اسلامی برای برکناری کسی که صلاحیت تصدی را ندارد تعلل کرد، متذکر شدند: ما از مسئولین می خواهیم در انتصابات خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری برکارآمدی افراد تاکید دارند رعایت کنند و در صورت عدم رعایت پس از کسب اطلاع سریعا اقدام و جایگزین کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین از مسئولان استان خواست توصیه‌های دلسوزان انقلاب، ائمه جمعه و نماینده معزز ولی فقیه در استان را کمک به خودشان بدانند و گفت: این توصیه ها به عنوان نصیحت هستند تا از چارچوب التزام به ولی فقیه خارج نشوید. مردم ما و نیروهای انقلاب باید هوشیار باشند و به مسئولین کمک کنند چون کار سختی دارند، در هر دولتی عده‌ای هستند کیف به دست راه می‌افتند از این اتاق به آن اتاق سمت می‌گیرند، بعضی‌ها هم مسئولین را نسبت به سوابق و ویژگی‌هایشان اغوا می‌کنند.

 

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: ما به وظایفمان عمل می کنیم و در پاسخ به کسانی که می گویند افراد دارای تریبون، به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها، دغدغه‌های مردم و مشکلات آنان را مطرح کنند می گوییم تریبون جای بیان واقعیات است و این حاشیه نیست بلکه متن است اگر پیروی از مقام معظم رهبری درست نشود مابقی کارها هم درست نخواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان امیدواریم مانند سایر سفرهای استانی منشاء خیر و برکت برای استان باشد و آنچه برای اصلاح امور و رفع مشکلات استان نیاز است رخ دهد.

کد خبر 1139773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha