نظام اسلامی روز به روز در حال پیشرفت و قدرتمندتر شدن است

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه نظام اسلامی روز به روز در حل پیشرفت و قدرتمندتر شدن است گفت: چین علنی اعلام کرد که نفت ایران را می خرد و تحریم ها را کنار می گذارد و روسیه هم در آستانه عقد چند قرارداد مهم اقتصادی با ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» ظهر امروز (جمعه ۱ بهمن) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر چوئبده، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین روز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر اظهار کرد: حضرت فاطمه زهراء (س) از خداست، این بانوی بزرگ اسلام به واسطه دل پاکش به این فیوضات و کرامات رسیده است.

 

امام جمعه چوئبده زنان را نماد و سمبل تجلی عطوفت و رحمت الهی دانست و افزود: علمای دین تاکیدات فراوانی در خصوص تکریم مقام زن دارند و آن کسانی که به زن و همسر خود توهین و بد رفتاری می کنند، مقام حقیقی زن را نمی داند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وقایع و اتفاقات روز دنیا اشاره کرد و ادامه داد: چین، روسیه و ایران با اتحادشان به یک قدرت عظیم و منطقه ای تبدیل شده اند به طوریکه چین علنی اعلام کرد که نفت ایران را می خرد و تحریم ها را کنار خواهد گذاشت. 

 

حجت الاسلام سیلاوی اضافه کرد: روسیه هم در آستانه عقد چند قرارداد مهم اقتصادی با ایران است و این نیز نشان می دهد که نظام اسلامی روز به روز در حال پیشرفت و قدرتمندتر شدن است.

 

وی با اشاره به نتایج و اقدامات صورت گرفته در نشست هماهنگی رفع مشکلات مردم شهر چوئبده که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مسئولان استانی و شهرستانی در چوئبده برگزار شد عنوان کرد: مردم شهر چوئبده در حضور نماینده ولی فقیه و مدیران کل استان ۲۱ خواسته و مطالبه داشتند که روز به روز شاهد حل مشکلات و مرتفع شدن معضلات در این شهر هستیم.

 

امام جمعه چوئبده از رفع مشکلات تخلیه کالاهای ملوانی لنج های تجاری در بندر و گمرک چوئبده خبر داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه ۱۹ شناور تجاری و حامل کالای ملوانی در بندر چوئبده مستقر هستند، خوشبختانه سه لنج آن تخلیه کامل شدند و این می تواند خبر مسرت بخشی برای کارگران، تجار و وانت بارها باشد.

 

وی بیان کرد: با توجه به ارائه گزارشات مدیر اداره برق چوئبده، ۹۵ درصد از کار اصلاح شبکه روشنایی معابر سطح چوئبده اجرا شده و تا تکمیل این طرح پنج درصد مانده که در روزهای آینده صورت خواهد گرفت؛ همچنین به گفته رئیس شورای شهر و مدیر آب و فاضلاب شهرستان آبادان کار تصفیه خانه آب شیرین کن تا روزهای آینده به سرانجام می رسد و مردم می توانند از آن بهرمند شوند.

 

حجت الاسلام سیلاوی به پیگیری مشکلات مردم شهر چوئبده در راستای حل آنها از طریق مدیران کل استان و معاون سیاسی استانداری خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: امید می رود بتوانیم مشکلات مردم را یک به یک پیگیری و حل کنیم؛ اداره و مسئولی که قول می دهد باید به تعهد خود عمل کند و در خطبه های نماز جمعه عملکرد ادارات را به اطلاع مردم می رسانیم.

 

کد خبر 1139780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha