عمل به تکلیف در هر شرایط ویژگی بارز حضرت زهرا(س) بود

حجت الاسلام ملیحی گفت: حضرت فاطمه(س) در قله کمال انسانیت قرار دارند زیرا در هر شرایط به تکلیف خود عمل کرده و جایی که نیاز بود در عرصه اجتماعی حاضر می‌شدند.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: حضرت زهرا(س) بر اساس آیه‌های نورانی قرآن، کلام پیامبر اکرم(ص) و روایات ائمه اطهار(ع) دارای صفات و ویژگی‌های برجسته بسیار زیادی هستند که به عنوان "سرور زنان جهانیان" معرفی شده‌اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: آن حضرت همچنین عنوان "کوثر" به معنای منشأ و مبدأ خیر و برکات زیاد را داشته و رسول گرامی اسلام(ص)، ایشان را پاره تن خود معرفی کرده‌اند.

ملیحی تصریح کرد: در مقام حضرت صدیقه طاهره(س) همین بس که بنابر حدیث نبوی، خشنودی خداوند متعال در خشنودی ایشان و غضب پرورگار در غضب ایشان مطرح شده است.

وی بیان می‌کند: بالاترین ویژگی حضرت زهرا(س) که ایشان را نسبت به سایر افراد جامعه خود متمایز می‌کند؛ عمل به تکلیف و انجام وظیفه در هر شرایط است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان اضافه کرد: ایشان نقش مادری، همسری و دختری را به درستی انجام داده  و با شناخت تکلیف هر لحظه، کار درست را انجام داده‌اند.

ملیحی گفت: حضرت فاطمه(س) باوجود عفت بالا هر جا که نیاز بوده در عرصه اجتماع مانند میدان جنگ یا خواندن خطبه در مسجد حضور یافته است.

 وی افزود: زنان و بانوان جامعه ما به ویژه مادران هم باید با تأسی به سیره حضرت صدیقه طاهره(س)، امانت‌هایی که خداوند به دست آنها سپرده است را را تربیت کنند.

ملیحی تصریح کرد: زنان باید خانواده را طوری مدیریت کنند که بستر مناسبی برای بندگی خداوند و مایه آرامش اعضای خانواده باشد.

ملیحی خاطر نشان کرد: هرچند امروز شرایط جامعه از نظر حضور زنان در اجتماع با صدر اسلام تفاوت کرده، اما نمی‌توان به این بهانه از عمل به تکلیف دوری کرد و اگر دستیابی به قله ممکن نیست می‌توان در مسیر رسیدن به این جایگاه حرکت کرد.

 

کد خبر 1139819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha