احداث  ساختمان حوزه علیمه دهدشت با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ طلبه و امکانات آموزشی

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قدمت بالای ساختمان فرسوده فعلی مدرسه ولی عصر (عج) دهدشت، گفت: ساختمان جدید ظرفیت پذیرش ۱۵۰ طلبه دارد و همه امکانات فضای اموزشی در آن طراحی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، مدیر حوزه علمیه استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان کهگیلویه امروز (۱ بهمن ماه) از پروژه احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت بازدید کردند.

 

حجت‌الاسلام «صفدر پناهی» در این بازدید گفت: ساختمان حوزه علمیه در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیربنای ۴۳۰ هزار متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.

 

احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه

 

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قدمت بالای ساختمان فرسوده فعلی مدرسه ولی عصر (عج) دهدشت، اظهار کرد: ساختمان جدید ظرفیت پذیرش ۱۵۰ طلبه دارد و همه امکانات فضای آموزشی در آن طراحی خواهد شد.

 

وی گفت: این پروژه در دو فاز پیش بینی شده و فاز اسکلت ۱۰ میلیارد اعتبار دارد.

 

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه عملیات فاز دوم تا ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد، افزود: در فضای معمول زمان تکمیل پروژه پنج سال پیش بینی شده بود، اما با رایزنی و تأمین اعتبار از طریق خیرین و اعتبارات ۳۰ درصد استان، امیدواریم کمتر از دو سال به بهره برداری برسد.

 

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست مشکل اعتباری ندارد و امیدواریم با عنایت فرماندار و تخصیص اعتبار در کمتر از دو سال ساختمان تکمیل شود.

 

احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه

«سید عبدالعزیز موسوی» هم در این بازدید، گفت: با توجه به اینکه ساختمان مدرسه علمیه دهدشت بیش از سه دهه عمر داشته و از استحکام لازم برخوردار نیست، احداث ساختمان جدید در نظر گرفته شد.

 

فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: این ساختمان به سبک امروزی و مقاوم سازی بنا خواهد شد.

 

وی در زمینه اعتبار پروژه هم گفت: سال گذشته اعتباری برای پروژه در نظر گرفته شد، اگرچه کافی نیست، اما برای تسریع در تکمیل تلاش خواهیم کرد و سال آینده اعتبارات بیشتری برای این پروژه لحاظ شود.

کد خبر 1139828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha