غرس نهال توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در کوه خائیز شهرستان کهگیلویه، یک نهال در این کوه غرس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز با حضور در منطقه حفاظت شده خائیز و کاشت نهال در این منطقه، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در کمتر استانی چنین وضعیتی با چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد و باید به درستی از این همه داشته‌ها و مواهب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: راه درست این است که فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

 

وی افزود: باید از مهدکودک‌ها و دبستان به بچه‌های استان یاد بدهیم که نباید محیط زیست و منابع طبیعی و این همه نعمت و موهبت را به بهای ارزانی تخریب کنیم.

 

حسینی با ابراز تأسف از برخی تخریب‌ها و دست اندازی ها و همچنین آتش سوزی‌های گاه و بی گاه جنگل‌های استان، گفت: در سالیان اخیر با وجود همه زحماتی که مسئولان برای پایش و حفاظت از منابع خدادادی استان کشیده‌اند، اما به صورت سهوی و گاه عمدی توسط عده‌ای ضررهای بسیار به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شده که غیر قابل جبران است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان سرشار از گونه‌های گیاهی و جانوری بوده که بعضی از این گونه‌ها خاص خود کهگیلویه و بویراحمد است، پس باید در حفظ و جلوگیری از انقراض این گونه‌ها کوشا باشیم.

 

وی با اشاره به آغاز فصل رویش گیاهان در مراتع و کوهستان‌های استان، گفت: باید اجازه رشد و نمو به این گونه‌های گیاهی داده شود، چرا که با روند و رویه فعلی چیزی از طبیعت باقی نخواهد ماند.

 

حسینی با بیان اینکه نمی‌توان برای هر کوه، دشت و هر نقطه از استان محیط‌بان و قرق‌بان گذاشت و امکانات و تجهیزات هم برای این کار کافی و مهیا نیست، افزود: مردم خودشان باید به فکر این ذخایر باشند، با روند فعلی تا چند سال آینده دیگر خبری از برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در استان نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زیبایی طبیعت استان بیش از هر چیز باید مدنظر باشد و خداوند این زیبایی را برای همه نسل‌ها خلقت کرده، گفت: از مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که خودشان جلوی سودجویی‌ها در طبیعت را بگیرند، چرا که طبیعت استان به همه مردم تعلق داشته و تنها متعلق به نسل حاضر نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر فرزندان خود را دوست داریم، باید طبیعت را نیز پاس داشته و آن را مانند فرزندان خودمان تکریم کنیم.

کد خبر 1139829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha