توصیه ها و هشدارهای رییس اورژانس کرمان در پی ایجاد موج سرمای شدید و طوفان در استان

در پی ایجاد موج سرمای شدید و ایجاد یخبندان و نیز طوفان و وزش باد شدید در استان؛ رییس اورژانس کرمان بر ضرورت توجه و رعایت برخی نکات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان در پی ایجاد موج سرمای شدید و ایجاد یخبندان در استان؛ سیدمحمد صابری، گفت: باتوجه به احتمال سرمازدگی افرادی که محل کار و فعالیت آنها در فضاهای باز و در معرض سرما قرار دارند، حتی الامکان کار خود را به زمان های دیگر و یا ساعات گرم تر روز موکول کنید.

 

 



رییس اورژانس کرمان افزود: افرادی که ناگزیر به فعالیت در محیط های باز و یا مرتفع هستند به صورت متناوب از محیط های سرد خارج و از نوشیدنی‌های گرم استفاده کنند.

 

 



وی افزود: کارفرمایان تمهیدات لازم را جهت کاهش خطر سرمازدگی و رخداد حوادث شغلی در زمان موج سرما و یخبندان فراهم آورند.

 

 

 


صابری با اشاره به اینکه با توجه به تاثیر نامطلوب سرمای شدید در بیماران قلبی و تنفسی این افراد حتی الامکان از منزل خارج نشود؛ اظهار کرد: افراد قبل و حین آغاز موج سرما و برودت هوا از شستشوی سطوح، درب منازل، راه پله ها و پیاده‌روها خودداری کنند.

 

 



وی با تاکید بر اینکه افراد سالمند حتی الامکان از منزل خارج نشوند؛ گفت: با توجه به افزایش احتمال یخ زدگی سطوح جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی از تردد غیر ضروری در زمان کاهش شدید دما و رخ داد سرما خودداری شود و در صورت تردد در معابر برون‌شهری، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 




صابری تصریح کرد: باتوجه به کاهش میدان دید عابرین پیاده حتماً از لباس های روشن و ترجیحاً زرد رنگ استفاده کرده و  پس از غروب خورشید و طول شب  یک منبع تولید نور جهت بهتر دیده شدن خود، توسط سایرین و خودروها همراه داشته باشند.

 

 


توصیه هایی در رابطه با طوفان و وزش تندباد شدید


وی همچنین با بیان اینکه افراد در زمان وزش طوفان و تند بادهای شدید، حتی الامکان از خانه خارج نشوند و از تردد با دوچرخه و موتورسیکلت در سطح معابر و خیابان‌ها خودداری کنند؛ افزود: از ایستادن زیر ساختمان های درحال ساخت، داربست های فلزی تابلوهای تبلیغاتی، پل های عابر پیاده و ساختمان‌های دارای نمای فلزی و شیشه هم خودداری شود.

 




رییس اورژانس کرمان ادامه داد: از تیرهای برق و خطوط انتقال برق و از سیم و کابل های آویزان فاصله بگیرید؛ اشیا و اجسامی که احتمال افتادن آنها وجود دارد از قبیل گلدان ها از بالکن ها و لبه پنجره ها جمع آوری و از حضور کودکان در فضاهای باز، پارک‌ها و اماکن تفریحی خودداری شود.

 

 




وی گفت: کودکان و افراد سالمند و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در معابر و فضاهای باز خودداری کنند و در زمان وزش طوفان و به دلیل احتمال قطع برق، از آسانسور استفاده نشود.

 




صابری خاطرنشان کرد: در صورتی که هنگام وزش طوفان در حال رانندگی هستید خودروی خود را به سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف کرده و چراغ های هشدار دهنده خودرو را روشن کنید و رانندگان در زمان وقوع طوفان، مراقب عابران پیاده باشند و برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو شیشه پنجره خود را پایین کشیده و چراغ‌های  مه شکن را روشن کنند.

 

 



وی ادامه داد: در صورتی که وزش طوفان و تندباد با خیزش گرد و غبار همراه است از دستمال مرطوب برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی استفاده کنید؛ از پنجره و شیشه‌های منزل فاصله بگیرید و در صورتی که در مناطق در معرض شدید طوفان سکونت دارید درب و پنجره های منازل خود را با بست های قوی و تخته های چوبی مستحکم کنید.

 




رییس اورژانس کرمان در پایان یادآور شد: با توجه به احتمال جدا شدن کلاهک های H بخاری ها و سیستم های گرما مرتب لوله های بخاری را چک کرده و از سالم بودن مسیر خروج دودکش ها اطمینان حاصل کنید تا با مسمومیت گاز مواجه نشوید.
 

کد خبر 1139836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha