دیالیز روزانه ۲۰۰ بیمار کلیوی در استان زنجان

به گفته طهماسبی، تعداد بیماران دیالیز استان زنجان ۴۲۰ نفر است و روزانه ۲۰۰ نفر به صورت یک روز در میان برای دیالیز در سه شیفت کاری به مراکز دیالیز استان زنجان مراجعه می کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: 2 هزار پرونده کلیوی در استان داریم که از این تعداد توانستیم 1600 نفر را با پیوند و مراقبت از چرخه دیالیز خارج کنیم.

 

محمدرضا طهماسبی با اشاره به اینکه 420 نفر بیمار دیالیزی در مرکز انجمن کلیوی زنجان، بیمارستان بهمن، مرکز دیالیز خدابنده، خرمده، ابهر، ماهنشان، طارم و ایجرود در سه شیفت کاری تحت دیالیز هستند، گفت: این انجمن به منظور تسهیل در امورات این بیماران با چند مطب پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه قراردادهایی منعقد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه چشم انداز این انجمن تجمیع خدمات بیماران کلیوی در یک مرکز بود، گفت: مجهزترین مركز دیالیز خیرساز كشور با 30 تخت مطابق با استانداردهای بین المللی در زنجان به بهره برداری رسید.

 

طهماسبی افزود: ساخت بخش دیالیز این ساختمان در سال 95 شروع شد و با همكاری خیرین در مدت پنج ماه به اتمام رسید و شركت دیالیز تجهیز، نسبت به تجهیزات مورد نیاز این بخش اقدام كرد.

 

این مسئول افزود: مهمانسرای این ساختمان نیز با 740 متر مربع زیر بنا و با مشاركت خیرین 13 سوئیت كامل ساخته شده تا بیمارانی كه از نقاط دور به این مكان رهسپار می شوند در این مهمانسرا اسكان داده شوند.

 

وی خاطر نشان كرد: این بخش با 30 تخت استاندارد تجهیز شده و ماهانه ظرفیت پذیرش 200 بیمار را دارد. برای تجهیز و ساخت مركز دیالیز خیرساز كشور در این استان چهار میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است كه با احتساب هزینه های كنونی رقم بسیار بالایی را شامل می شود.

 

طهماسبی به پروسه ثبت نام متقاضیان پیوند کلیه در سایت وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: هزینه پیوند کلیه از 20 میلیون تومان سال گذشته به بیش از 100 میلیون تومان رسیده است.

 

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا موجب کاهش پیوند وخروجی چرخه دیالیز شده است، گفت: بیمار خروجی از پیوند به کمتر از 50 درصد نسبت به سنوات گذشته رسیده است.

 

وی با یادآوری اینکه خیرین نیز این انجمن را در تامین دارو و دیالیز بیماران همراهی می کنند، گفت: تعداد خیرین مشخص نیست ولی جمع آوری کمک های مردمی از طریق شماره حساب، قلک و بنر احسان و نذورات انجام می شود.

 

به گفته این مسئول، روزانه 200 نفر به صورت یک روز در میان برای دیالیز در سه شیفت کاری به مراکز دیالیز استان زنجان مراجعه می کنند.

کد خبر 1139904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha