کاهش ۳۰ درصد هزینه‌های توزیع و فروش در طرح خرید شفاف

مفتح درباره تخفیف محصولات مورد نیاز مردم در جشنواره خرید شفاف گفت: در طرح خرید شفاف ۳۰ درصد هزینه‌های توزیع و فروش کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدصادق مفتح، معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (جمعه یک بهمن) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره تخفیف محصولات مورد نیاز مردم در جشنواره خرید شفاف گفت: در طرح خرید شفاف ۳۰ درصد هزینه‌های توزیع و فروش کاهش می‌یابد به طور مثال در پودر لباسشویی اگر قیمت درب کارخانه هزار تومان و هزینه توزیع ۲۰۰ تومان باشد ۳۰ درصد از ۲۰۰ تومان کاهش می‌یابدو مبلغ نهایی برای خریدار ۱۱۴۰ تومان می‌شود.

 
وی با بیان اینکه در جشنواره خرید شفاف مقرر شد گروه وسیعی از کالا‌ها با قیمت مناسب‌تری در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد، افزود: روال این جشنواره مانند گذشته است و تفاوت آن با امسال در ایجاد هم‌افزایی بین شبکه بزرگ توزیع شامل اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی است. برآورد می‌کنیم با این هم افزایی دامنه وسیع‌تری از کالا‌ها پوشش داده شود و تعداد بیشتری از مردم از این تخفیف‌ها استفاده کنند یعنی برگزاری این جشنواره‌ها قدرت انتخاب بیشتری را به مردم می‌دهد.
 
 
 
مفتح با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اطلاع مردم از کالا‌های شامل تخفیف جشنواره، پارچه نوشته‌هایی را داخل فروشگاه‌ها نصب می‌کنند و کاملا شفاف اعلام می‌کنند، تصریح کرد: وزارت صمت سعی دارد با به خدمت گرفتن سه شبکه بزرگ توزیع به طور همزمان طیف کالا‌هایی را که مشمول این تخفیف‌ها می‌شوند گسترده‌تر کند تا سبد خانوار بهتر شود.
 
 
معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه درج قیمت در کارخانه بر روی برخی محصولات بیانگر ۲ بخش هزینه توزیع و هزینه خرده فروشی است، گفت: تخفیف‌های این طرح در هزینه توزیع در خرده فروشی‌ها کسر و محاسبه می‌شود. درج قیمت تولید روی محصول، نظام خود کنترلی است و، چون مبنای محاسبه مالیات قرار می‌گیرد تولید کننده نمی‌تواند از حد معقول بیشتر درج کند.
کد خبر 1139915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha