تاثیرات محیط در گرایش به مواد مخدر غیرقابل انکار است/ توانمندسازی برای کاهش تقاضا

سرهنگ کریمی با اشاره به عوامل اعتیاد به مواد مخدر گفت: تاثیرات محیط محل سکونت و خانواده در گرایش به مواد مخدر غیرقابل انکار است.

سرهنگ «جهانگیر کریمی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به موضوع اعتیاد به مواد مخدر گروه سنی جوانان و نوجوان اظهارداشت: مسائل خانوادگی و محیط زندگی در گرایش به مواد مخدر نقش داشته و تلاش برای بهبود فضای خانواده و سالم سازی محیط جامعه ضرورت دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: تاثیرات محیط محل سکونت و خانواده در گرایش به مواد مخدر غیرقابل انکار است که حفظ شدن یک نوجوان در یک محیط عالم بسیار سخت بوده و همواره زندگی او در تهدید حادثه است.

وی ادامه داد: محله ها و خانواده محل رفت و آمد و رشد افراد هستند و اگر سلامت آن تضمین شود، جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفته خواهد شد.

 

سرهنگ کریمی با بیان اینکه پلیس علاوه بر اجرای طرح های عملیاتی و دستگیری فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدرکار آموزش و توانمندسازی را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: نقش نهادهای فرهنگی و خدماتی برای آگاهی بخشی و سالم سازی محیط نباید فراموش شود.

وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر به دنبال آن آسیب های دیگر را به همراه دارد که وقوع سرقت در پی ایجاد درآمد برای تامین مواد مورد نیاز خود از جمله آسیب های آن است که نظم عمومی را هم به خطر می اندازند.

 

*توانمندسازی برای کاهش تقاضا

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت اهتمام به پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: این اقدام بهتر از سایر فعالیت های درمانی و عملیاتی به سبب هزینه ها مشکلات ناشی از آن خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی در برابر تهدیدهای پیش روی زندگی نوجوانان و جوانان قدرت خوبی را برای پیشگیری از اعتیاد دارد و اینگونه تقاضا را کاهش می دهد.

 

کریمی با بیان اینکه پلیس و دیگر دستگاه های امنیتی فعالیت های مقابله را در این حوزه انجام می دهند، تصریح کرد: در کنار این اقدامات، فعالیت های آموزشی و پیشگیری ضرورت بیشتری را برای مصون سازی جامعه از این پدیده خانمان سوز دارد.

کد خبر 1139929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha