عاشورا و پیام آن بزرگترین ذخیره برای اسلام است

حجت الاسلام موسوی فرد عاشورا و پیام آن را بزرگترین ذخیره برای اسلام دانست و گفت: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد» در آئین دومین همایش تجلیل از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پیر غلامان حسینی و شاعران آئینی هیات های مذهبی اروند، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم جهان اسلام (ص) حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: زنده نگه داشتن اهداف والای نهضت خونین کربلا مرهون همت بزرگمردانی است که در برهه‌ های خاص با عدم تعطیلی روضه‌ های خانگی و تعصب دینی باعث پویایی و شکوفایی نهضت امام حسین (ع) و حماسه کربلا شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خونخواهی سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را هویت اصلی مردمان این دیار خواند و افزود: مردم این استان قهرمان با حماسه آفرینی خود در هشت سال دفاع مقدس، ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کردند.

 

وی مهمترین اهداف این همایش را الگوسازی برای جامعه به ویژه جوانان مداحی که تازه وارد این عرصه شده اند دانست و تصریح کرد: امیدواریم از وجود این پیر غلامان در زمینه شعرشناسی، اخلاق و آموزش مداحان جوان استفاده شود.

 

حجت الاسلام موسوی فرد بر ضرورت نهادینه شدن سیره اهل بیت (ع) در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: حلقه اتصال جامعه با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نباید قطع شود.

 

وی با بیان اینکه عاشورا و پیام آن بزرگترین ذخیره برای اسلام است اضافه کرد: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: آنچه ما را به مقصد می رساند، کشتی ولایت است و حماسه غدیر به خوبی این را به ما آموخت.

 

کد خبر 1140051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha