امروز  مدعیان حقوق زنان، بدترین رفتار را با آن‌ها دارند

آیت الله حسینی بوشهری گفت: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مدعیان حقوق زنان، بدترین رفتار را با آن‌ها دارند، آن‌ها زنان را برای خودشان می‌خواهند نه برای جایگاه زن، اما آنچه فاطمه می‌خواهد چیز دیگری است که باید آن را پیاده کنیم

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، پنجمین همایش سالانه اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان بانوی مهر امروز(شنبه۲بهمن) با پیام آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در این همایش با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امام زمان می‌گوید مادرم زهرا برای من الگوست، امامی که خود برای دیگران الگویست .

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت الگو گیریی است، در همه مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و انسان هم الگو خواه است و هم الگوپذیر، پس به دنبال یک انسان کمال یافته است، و این افراد خوشبخت هستند و راه را گم نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به برخی افراد که سوال مطرح می‌کنند که چگونه فاطمه (س) می‌تواند الگویی برای بشریت باشد، تصریح کرد: امروز افراد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی را الگوی خود قرار می‌دهند، چون راه و منش انها، راه و منش فاطمه است.

 

رییس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امروز عصر تکنولوژی و تغییر محتوا‌ها است گفت: درست است که عصر تغییر کرده، اما حق و حقیقت تغییر پذیر نیست و فاطمه(س) هم الگویی برای همه است او در زمانی که دختر است، مادر است، همسر است، و در زمانی که در میدان جهاد قرار میگیرد درس ایمان، دین خواهی، حرکت آفرینی را به همراه دارد، و پیام می‌دهد که بانوان مسلمان در هر نقطه‌ای از جهان با تشکل اتحادیه حرکتی تاثیرگذار صورت دهند و دشمن را به عقب نشینی و ترس وادارند و این پیام امروز صدیقه طاهره به تمام زنان است.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مدعیان حقوق زنان، بدترین رفتار را با آن‌ها دارند، آن‌ها زنان را برای خودشان می‌خواهند نه برای جایگاه زن، اما آنچه فاطمه می‌خواهد چیز دیگری است که باید آن را پیاده کنیم و آن این است که حقوق آن‌ها را پیگیری کنیم که با حجاب، عفاف، حیا و شرم آن‌ها منافاتی ندارد و زنان می‌توانند تریبون‌های مختلف را در جهان دست داشته باشند و کسی مانع آن‌ها نیست.

کد خبر 1140066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha