خطبه فدکیه؛ حماسه فاطمی در دفاع از ولایت و یکی از منابع شخصیت‌شناسی حضرت زهرا(س) است

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: خطبه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها یکی از مواریث بزرگ اهل بیت علیهم‌السلام و مصادر محکم اعتقادی و معارف حقه و مدارک مهم ولایت است که باید به متن و مفاهیم آن توجّه شود.

«سیده زهرا حسینی»، مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها عنایت ویژه‌ای به موضوع دفاع از امامت و ولایت امام علی علیه‌السلام داشتند و به عنوان یک وظیفة اجتماعی در قالب‌های مختلف بر آن اهتمام و استقامت می‌ورزیدند؛ بنابراین آنچه كه از سيره زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها آموخته‌ايم، بصیرت و مقاومت در برابر دشمنان اسلام است.

 

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در راه اثبات امامت و تبیین اصل ولایت از هیچ کوششی فروگذار نکرد و به منظور تحقق این هدف الهی توانست با بیان خطبه‌های غرّا و استدلال‌های محکم، وصایت جانشینان پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله را به اثبات برساند و مردم را با جایگاه رفیع امامت آشنا نماید. 

 

حسینی گفت: خطبه فصیحه بلیغه حضرت سیدة نساء العالمین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها یکی از مواریث بزرگ اهل بیت علیهم‌السلام و مصادر محکم اعتقادی و معارف حقه و مدارک مهم ولایت است که باید به متن و مفاهیم آن توجّه شود.

 

وی افزود: تحلیل‌های عمیق در این خطبه، بیانگر بینش دقیق و عمیق حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در پیچیده‌‌ترین مسائل مربوط به توحید، مبدا و معاد است؛ بنابراین خطبه فدکیه، یکی از منابع شخصیت شناسی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است.   

 

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم توجه به خطبه فدکیه، تصریح کرد: این خطبه در واقع، محکم‏ترین و مستندترین متن تاریخی و تحلیل تاریخ حیات پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله است که حضرت در عین کوتاهی و در اوج گویایی، حقایق تاریخ را بیان فرمودند.

 

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: این خطبه، حماسه فاطمی در دفاع از ولایت و حق غصب شده حضرت زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها ا ست که مضمون آن دادخواهی این بانوی اسلام از غاصبان است.

کد خبر 1140122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha