التزام عملی به سبک زندگی فاطمی، منبع الهام بخش نشاط حقیقی

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حقیقتاً التزام عملی به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، منبع الهام بخش نشاط حقیقی در زندگی زن مسلمان است.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک سالروز فرارسیدن ولادت باسعادت ام ابیها، حضرت زهرا(س) اظهار داشت: روز ولادت صدیقه کبری(س) که به زیبایی هر چه تمام، روز مادر و روز زن نامیده شده، حقیقتاً بهانه ی بسیار خوبی است که با تأسی به سیره و سبک زندگی آن بانوی بی همتا بتوانیم شاخصه های مهمی در باب الگوگیری از ایشان را به جامعه معرفی نماییم.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: از سوی دیگر در زمینه نشاط فردی و اجتماعی با الهام از آموزه های دینی و سیره و زندگانی اُسوه های والایی چون ائمه اطهار(ع) می توانیم این مباحث را به خوبی برای آحاد مردم به ویژه زنان و دختران تبیین نماییم.

 

وی همچنین گفت: آن چه مسلم است این که شادی و نشاط، از جمله مهم ترین نیازهای بشری است که پرداختن به آن ها، البته از مجرای صحیح و مشروع خود، زمینه ساز موفقیت و نشانه ی سلامت یک جامعه و مردم آن به شمار می رود.

 

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اساساً نظام آفرینش نیز به نحوی طراحی شده که در نهایت اسباب فرح و شادی حقیقی را برای بشر فراهم کند و این سخن هیچ منافاتی ندارد با مضمون آن آیه ی معروف که ما انسان را در سختی آفریدیم، چه آن که حیات آدمی در این دنیا برای آن است که به لقای پروردگارش برسد، چه آن که همه شادی ها و خرسندی ها در سایه چنین مسیر نورانی ای میسر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی (ع) بارها می فرمودند که هر گاه غم و اندوهی بر من عارض می شد، با نگاه به چهره فاطمه(س) این غم و اندوه جای خود را به نشاط و شادمانی می داد و این مطلب نشان می دهد که زندگی نورانی اما کوتاه بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) تا چه حد مایه آرامش همسر و فرزندانشان می شد.

 

تاجیک در خاتمه گفت: از سویی متاسفانه ما به جهت مصایبی که بر حضرت فاطمه(س) وارد آمده، کمتر با نوع نشاط و آرامشی که زهرای مرضیه(س) داشته و آن را به اهل خانواده نیز منتقل می کرده اند، آشنایی داریم که باید در این خصوص بحث علمی و کار پژوهشی دقیقی صورت گیرد،اما آن چه مسلم است این که حقیقتاً التزام عملی به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، منبع الهام بخش نشاط حقیقی در زندگی زن مسلمان است.

کد خبر 1140163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha