بزرگترین طرح گلخانه خراسان شمالی برای هزار نفر اشتغالزایی می کند

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان گفت: گلخانه ۱۰۰ هکتاری دوین شیروان به عنوان بزرگترین طرح گلخانه خراسان شمالی برای هزار نفر اشتغالزایی می کند.

«سید وحید میرزامحمدزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه بزرگترین طرح گلخانه خراسان شمالی برای هزار نفر اشتغالزایی می کند،  عنوان کرد: محل تامین آب این طرح از محل سد بارزو و در مواقع اضطراری چاه شخصی که خود شرکت تعهد کرده انجام خواهد شد که تحویل آب از محل سد سالانه ۵۵۳ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده است.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان با اشاره به اتمام طرح طی سه سال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته خاطرنشان کرد: مجموع کل اعتبار در نظرگرفته شده برای این گلخانه ۱۰۰ هکتاری، ۵ هزار میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آورده شخصی و ۸۰ درصد تسهیلات است و قرار است از محل تبصره ۱۸، دو هزار میلیارد ریال وام پرداخت شود.

 

میرزا محمدزاده تصریح کرد: از ابتدای آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگترین طرح گلخانه خراسان شمالی در روستای دوین این شهرستان در سال ۹۹ تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار این بخش هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای این طرح اظهار کرد: همچنین ۲۴ کیلومتر اجرای خط انتقال آب و خرید انشعابات صورت گرفته و عملیات تسطیح و خاک برداری، معابر و جدول کشی در دست اجراست و دیوار کشی و عملیات اجرایی پروژه در فاز بعدی انجام خواهد شد.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان گفت: عملیات اجرایی ساخت شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری شیروان، به عنوان بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی و یکی از بزرگترین طرح‌های این حوزه در کشور ۶ خرداد سال ۹۹ کلنگ زنی شد.

 

میرزامحمدزاده افزود: این شهرستان ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود.

 

در کشت گلخانه‌ای، آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و محصول تولیدی در گلخانه ها ۱۰ تا ۱۲ برابر محصول تولیدی فضای باز در هر هکتار است.

 

 

 

کد خبر 1140166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha