تسهیل امور و کاهش هزینه‌ها؛ هدف از راه اندازی سامانه نسخه الکترونیکی

یوسفی هدف از راه اندازی سامانه نسخه الکترونیکی را تسهیل امور و کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: سلامت الکترونیک به نظر ما مهمترین وجه دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی یوسفی، سرپرست دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت شب گذشته (شنبه 2 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما هدف از راه اندازی سامانه نسخه الکترونیکی را تسهیل امور و کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: متولی سلامت با متولی سلامت الکترونیک فرق می‌کند و سلامت الکترونیک به نظر ما مهمترین وجه دولت الکترونیک است.

 

در ادامه این برنامه شیرین شجاعی، دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی با بیان اینکه متاسفانه نظام پزشکی نقش مشورتی جدی و پررنگی در این حوزه نداشته است، گفت: سامانه نسخه الکترونیک برای پزشکان به وجود آورده است. پلتفورم‌های متعدد که زمان بر است و مشکلاتی که در درون این پلتفورم‌ها وجود دارد موجب کاهش ارتباط پزشک با بیمار و در نهایت آزار و اذیت بیمار می‌شود.

 

شجاعی با انتقاد از ضعف‌های امنیتی سامانه نسخه الکترونیک گفت: این سیستم هنوز امنیت لازم را ندارد و بحث محرمانگی اطلاعات بیماران به خوبی در نظر گرفته نشده و امکان امضای الکترونیک هم هنوز مهیا نشده است.

 

دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی با بیان این که این سیستم اگر درست اجرا می‌شد و بشود، می‌تواند موثر باشد، افزود: الان ما همه شده ایم میرزا بنویس بیمه ها.

 

کد خبر 1140177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha